Разходите за интернет реклама в САЩ падат до 10.9 млрд. долара
Средствата, заделени за рекламиране в интернет пространството в САЩ през първото полугодие на 2009 г., са намалели с над 5% на годишна база противно на характерния за световния пазар ръст в сегмента. Това става ясно от проучване на Interactive Advertising Bureau (IAB) и PricewaterhouseCoopers LLP, според което общата сума за периода достига 10.9 млрд. долара при отчетени над 11.5 млрд. долара за януари - юни 2008 г.
Важна роля за регистрирания спад от 5.3% на годишна база имат резултатите, постигнати през периода април-юни. Разходите за интернет реклама достигат едва 5.432 млрд. долара, което е спад както на тримесечна, така и на годишна база, отчита проучването. Все пак този резултат остава втори най-силен за тримесечието в историята на статистиката, доказвайки, че цялостната тенденция е за засилване на сегмента в САЩ.
Друга тенденция на пазара в САЩ е засилването на разходите за реклама в интернет търсачките. Въпреки свиването на сумарните разходи за периода тези, насочени към портали като Google и Yahoo, растат с 3 пункта до 47%, продължавайки стабилния ход на увеличение през последните години.
Очакванията на IAB за резултатите до края на годината включват спад спрямо данните за 2008 г. Прогнозите са общата сума, отделена за интернет реклама в САЩ, да надхвърли 22 млрд. долара, но все пак да остане под регистрираните в предходния период 23.448 млрд. долара.
"Намираме се в едни от най-тежките икономически условия от десетилетия насам. С подобряването на стопанството ние сме сигурни, че компаниите ще започнат да отделят все повече средства за достигане до потребителите чрез интернет, особено със засилването на значението му", смята Рандъл Ротенбърг, главен изпълнителен директор на IAB.
Преди седмица стана ясно, че разходите за интернет реклама във Великобритания са задминали за първи път сумата, похарчена за телевизия през първото полугодие. Прогнозата на маркетинговата компания WPP за глобалния пазар е за ръст от 9% през 2009 г. и 11% през следващата година.