Първи реакции за iPad: Какво, за Бога, е това?

Първи реакции за iPad: Какво, за Бога, е това?

 
 
"Ipad - таблетът на компанията "Епъл", е трета категория продукт между лаптопа и смартфона." С тези думи шефът на компанията Стив Джобс се оттегли от представянето на дългоочаквания нов продукт.
Презентацията обаче засега, изглежда, не отговаря на свръхочакванията на публиката, защото реакциите на хора в "Туитър", преди да са го взели в ръце и да го изпробват, е по-скоро объркана.
Според DCap това прилича повече на "устройство за сърфиране от дивана", за четене на новини със сутрешното кафе и за убиване на времето, докато чакаш полета си на летището.
Benmorse е направо саркастичен: "Епъл" направиха кон с колелета. Само защото МОЖЕШ да го направиш, не означава, че ТРЯБВА да го направиш."
Репортерът на "Гардиън" в залата в Сан Франциско Боби Джонсън добавя: "Ползвам "Мак" и имам "Айфон", но не съм сигурен къде точно се вписва новото устройство в живота ми. Но все пак истинският тест е да го изпробваш." Десет минути преди Джобс да напусне сцената, репортерът все още пишеше: "Все още не съм впечатлен. Доминиращото настроение е, че хората все още не могат да разберат защо биха искали подобно нещо."
Едно от основните притеснения на анализаторите преди днешната "революционна" премиера на iPad бяха да не се окаже, че е имало много шум за нищо. "От 1 час съм на презентацията, но още не съм убеден, че това е революцията, в която да се включа. Общо взето, iPad е навлизането на "Епъл" на ноутбук пазара, като се използва наученото от iPhone", писа репортерът на "Гардиън".
ChrisButterworth казва в "Туитър", че е напълно разочарован, защото iРad изглежда абсолютно безсмислен, прилича повече на домашно забавление, на "Айфон" с размер на телевизорче. Други допълват, че продуктът ще е популярен най-вече сред феновете на "Епъл". Засега това прилича повече на устройство за забавление плюс органайзър.
Анализатори обаче изглеждат по-склонни да приемат думите на Стив Джобс: "Винаги сме работили в пресечната точка между технологията и изкуствата, за да правим продукти, които са интуитивни, забавни за използване и лесни за работа."
На тях очевидно им допада, че с iPad може да се гледат филми, да се четат книги, да се играят компютърни игри и маса други неща, които програмистите тепърва ще създават.
"Това, което преди заемаше половината стая, сега просто може да бъде мушнато в чантата. То събира разнообразие от желания за универсално устройство за забавление", казва Нед Мей, анализатор от NPD, пред Ройтерс.
Акциите на "Епъл" поскъпнаха с около 1.9% след обявяването на цената на iPad, но Ройтерс обяснява, че устройството тепърва трябва да оправдае надеждите за пазарен успех. Продажбите на iPod линеят, а потребителите никога не са си падали особено по таблети. Онлайн анкета на reuters.com показва, че 37% от отговорилите над 1000 души са готови да платят 500 - 700 долара за подобно устройство (началната цена на iPad е 500 долара, но стига до 829 долара). Почти 30% обаче направо са отговорили, че подобен продукт изобщо не ги интересува.
За капак на всичко "Епъл" може да се окажат в съда заради спор за права върху името iPad, съобщи "Блумбърг". Проблемът идвал от факта, че от 2003 г. за търговска марка за "държано в ръка компютърно устройство" с точно това име се бори компанията "Фуджицу". Молбата е подадена в Американското бюро за патентите и търговските марки, пред което до 28 февруари "Епъл" може да оспорва правата на японците.
"При тази цена те ще продадат милиони. Това е много, много достъпно срещу способностите си и ще добави внушителен поток от приходи за "Епъл", прогнозира пред агенцията Хаким Криут от нюйоркската Grigsby & Associates. Негови колеги припомнят, че при появата си "Айфон" е постигнал продажба на 6 милиона бройки, и са убедени, че iPad може да повтори този успех.