Facebook ще пусне услуга за споделяне на местонаходжението

Facebook ще пусне услуга за споделяне на местонаходжението

Facebook ще пусне услуга за споделяне на местонаходжението
Associated Press
Facebook обявиха услугата Places, която ще позволява на потребителите от популярната социална мрежа да споделят своето местоположение и да следят движението на своите приятели, пише "Файненшъл таймс".
Новата услуга, ще отвори нови финансови възможности за Facebook, като например партньорства с ресторанти и магазини, както и с реклама на определени обекти. Стартирането на Places обаче ще увеличи опасенията на защитниците на личните данни, които смятат, че компаниите за социални мрежи все повече се отнасят несериозно по въпроса за споделяне на важна потребителска информация.
"Възможностите на услугата изглеждат наистина интересни от пазарна гледна точка, но и доста притеснителни от потребителска такава", коментира Кен Джонс, стратег за дигитални технологии към консултантската компания Brunner.
Изпълнителният директор на Facebook, Марк Зукърбърг заяви, че услугата ще даде възможност на потребителите да споделят къде се намират по един социален начин и ще могат да виждат къда са техните приятели. Услугата е доброволна и ще позволява на потребителите да съобщават, че са посетили или посещават в момента места като барове, паркове, офиси и др.
Тази услуга може да бъде пробив в разработването на социална мрежа, която да интегрира напълно физическото разположение на потребителите.
"Истинският въпроса за развитието на подобна идея е какво ще получат от нея потребителите", заяви Дайв Мерси, вицепрезидент в консултантска агенция Digitas. Той допълни, че трябва да се разработи атрактивен начин, с който да се привлекат потребителите да използват новата услуга.
Places ще ползва и принципа на снимките в социалната мрежа и потребителите ще могат и да отбелязват свои приятели къде са били. Първоначално услугата ще се предлага само в САЩ през мобилната версия на сайта и през приложението на социалната мрежа за iPhone.
Places дава възможност на Facebook да развие социална мрежа с интегрирани карти и местоположения на потребителите си. Подобни инициативи отскоро са пуснати като опция за някои сайтове, това са Foursquare, Gowalla и сайтът за оценка на клиентите Yelp. Трите компании са привлечени като партньори на Facebook за развитието на Places.
Засега Facebook няма конкретни планове дали и как ще капитализира Places. Компанията обаче е изправена пред силен натиск на организации и групи, че социалната мрежа подтиква потребителите да споделят прекомерно много лични данни. Това налага усложняване на настройките на за гарантиране на личните данни на сайта, допълва "Файненшъл таймс".