AOL ще купи техноблога TechCrunch и още две интернет компании

На живо
На живо: Протестът на "Боец" пред МВР

AOL ще купи техноблога TechCrunch и още две интернет компании

AOL ще купи техноблога TechCrunch и още две интернет компании
Ройтерс
Американската интернет компания AOL ще придобие технологичния блог TechCrunch и още две малки интернет компании, съобщи "Блумбърг", цитирайки изявление на дружеството.
Цената на сделката за TechCrunch не е обявена, но според източник на "Блумбърг" става дума за около 25 млн. долара. TechCrunch е един от най-популярните и влиятелни блогове в интернет на тема технологии. От AOL обявиха, че ще запазят независимостта на редакторския екип и съдържанието, което се публикува в блога.
Другите две компании, които ще влязат в портфолиото на AOL, са 5minMedia и Thing Labs. Първата е собственик на сайта 5min.com, където можете да намерите кратки клипове, обикновено сортирани по тематика. Thing Labs предлага софтуерни и уебприложения за социални мрежи.
Анализаторите коментират, че AOL се опитва да се съвземе след раздялата си с медийната група Time Warner, като залага на иновативни компании с потенциал за значително пазарно развитие. Тази година AOL продаде на безценица две от интернет услугите си, които придоби в близкото с минало с очакването да ги направи пазарен хит. Тези планове обаче не се случиха.
Така AOL се раздели с месинджъра ICQ - някога най-популярното средство за комуникация между интернет потребители - кaто продаде услугата на руски инвеститори. След това AOL продаде и социалната мрежа Bebo за около 10 млн. долара. Bebo беше една от големите надежди на AOL - компанията я купи за космическите 850 млн. долара.
Днес AOL е сравнително малка компания, като се имат предвид гигантските размери на дружеството в края на 90-те години. Тогава компанията беше лидер сред интернет доставчиците на американския пазар. През 2000 г. компанията обяви плановете си да се слее с Time Warner - сделка, оценявана на поне 160 млрд. долара и считана от повечето експерти за най-голямата корпоративна интеграция в историята.
Но залезът на dial-up интернета остави AOL без възможност да се интегрира към новия пазар. Така компанията постепенно изгуби пазарното си влияние, а миналата година се отдели от Time Warner като самостоятелно дружество. ДНес основният бизнес на AOL е предоставянето на съдържание.