"Инвестор.БГ" очаква 15% ръст на пазара за интернет реклама

Българският пазар на интернет реклама ще отчете две поредни години на растеж, като тази година ръстът ще е 10%, а за 2011 г. - 15%. Това прогнозира основателят на интернет медийната компания "Инвестор.БГ" Любомир Леков на пресконференция.
"Ние сме оптимисти за икономическото развитие и вече инвестираме в растящия български интернет пазар, като развиваме продуктите си и разширяваме отделите за продажби и маркетинг", посочи Леков. Ръководството на "Инвестор.БГ" прогнозира, че приходите на компанията тази година ще нараснат със 17% до 3.5 млн. лв., а през следващата ще се увеличат с още 25 на сто до 4.4 млн. лв.
Мениджмънтът на "Инвестор.БГ" не посочи конкретни параметри на планираното увеличение на капитала на компанията. "Надявам се до седмица-две да можем да ви дадем повече информация", коментира Леков. Той посочи още, че не става дума за значителна инвестиция, а основният акционер в "Инвестор.БГ" - фондът 3TS Cisco Growth Fund - проявява голям интерес към планираното увеличение. Към момента фондът държи над 21% от капитала на "Инвестор.БГ".
В края на октомври председателят на е-Академия Пламен Русев прогнозира, че българският пазар на интернет реклама ще стигне 40 млн. лв. тази година, отчитайки 10% ръст. "Макар и малък на фона на спадащите обеми за традиционна реклама, този ръст показва потенциала на пазара, който тепърва ще се развива", посочи Русев.
В интервю за "Дневник" търговският директор на Yahoo! Марвин Лиао коментира, че България и останалите страни в Централна и Източна Европа ще са двигател на растежа на интернет рекламата за Европа, защото в региона предстои бум на интернет потреблението.