"Нилсън": Dnevnik.bg е на трето място по посещаемост от мобилни телефони

"Нилсън": Dnevnik.bg е на трето място по посещаемост от мобилни телефони

"Нилсън": Dnevnik.bg е на трето място по посещаемост от мобилни телефони
Изследователската компания "Нилсън" публикува данните от класацията си за най-посещавани български сайтове през януари. През тази година тя е разделена на три категори - за сайтове, посещавани от компютър, мобилен телефон и таблет. Настоящите класации на "Нилсън" са на база трафик от България и се отнасят за оригиналните версии на сайтовете, а не за моблни версии, там където имат такива. И в трите доминира сайтът за електронна поща abv.bg на компанията Netinfo, който има 616 хил. уникални посещения дневно.
Dnevnik.bg е на трето място в изследването за посещения през мобилни телефони и на девето при браузването от компютър. Сайтът е лидер сред онлайн изданията на традиционните медии.
Dnevnik.bg e генерирал средно 55 762 уникални посещения дневно от компютър през януари, докато през мобилни телефони те са 1531. Сайтът е на осмо място при притежателите на таблети с 557 посещения дневно. Данните за януари показват удвояване на уникалните посещения спрямо изнесените от "Нилсън" за октомври 2008 г. Тогава сайтът отчита 29 177 дневно, но тогава "Нилсън" не следеше трафика по типове устройства.
"Dnevnik.bg се развива възходящо, като през януари достигаме 12-месечен връх на уникалните браузъри - посетили са го почти 873 000 уникални браузъра. Също така уникалните посетители на мобилната версия на сайта са се увеличили шест пъти в сравнение с миналия януари (година по-рано). Тези резултати ни радват изключително много", коментира Владимир Петков, директор "Дигитални продукти" в "Икономедиа"
Capital.bg (сайтът на другото голямо издание на "Икономедиа", която издава и "Дневник") влиза на 12-о място при посещенията от мобилни телефони.
Сайтът за видеосподеляне Vbox7 е на второ място по посещения при компютрите и таблетите (той обаче не може да се гледа през iPad - бел.ред.), но заема пето място при смартфоните. Информационният сайт dnes.bg е на второ място при мобилните телефони и на пето при таблетите и компютрите. Сред най-посещаваните сайтове, които обхваща изследването на "Нилсън", са още порталите gbg.bg и start.bg.
Методологията на компанията обхваща само български сайтове, които са се съгласили да влязат в изследването. Затова тези с чуждестранен домейн, като например социалната мрежа Facebook или интернет търсачката Google, не влизат в класацията. Потребителите влизат най-много през домашния си компютър, като общо средните уникални посещения на ден за страната са 7.75 млн., докато за мобилните телефони и таблети съответно по 18 хил. и 10 хил.
Според друго изследване на компанията Gemius българите които осъществяват достъп до интернет през мобилни устройства, използват най-много моделите на "Нокиа" - 43%. През устройствата на Apple влизат от 35.12% от потребителите. Най-предпочитани сред устройствата са iPhone и iPad на Apple, следвани от телефона Nokia 5530 XpressMusic.
Близо половината от европейците възнамеряват да използват своите мобилни телефони, за да си осигурят достъп до интернет, показва проучването на "Нилсън" за Европа. Около 48% от европейците са склонни да използват интернет през своите телефони. Според нагласите на европейците все още най-предпочитаната платформа за достъп до глобалната мрежа е домашният компютър, като 93% от запитаните са отговорили, че ще влизат в интернет през него.
Друга тенденция, която се забелязва, е, че все повече хора се замислят да влизат в интернет чрез нетипични за тази цел джаджи като мултимедийния плеър iPod Touch (който притежава всички функции на смартфона iPhone без възможността за осъществяване на разговори) или игралните конзоли като X-Box 360.
Смартфоните продължават да представляват интерес за потребителите при купуването на ново устройство. От запитаните европейци 30% обявиха, че смятат да си купят смартфон през тази година, 29% са отговорили, че ще закупят ноутбук, а една пета от тях са склонни да си вземат таблет. В очите на европейците обаче по-желани през 2011 г. ще са електронните четци като Kindle (25%), отколкото таблетите.