Microsoft се оплака на Европейската комисия от монопол на Google

Microsoft се оплака на Европейската комисия от монопол на Google

Софтуерната компания продължава с опитите си да се наложи в онлайн търсенето
Associated Press
Софтуерната компания продължава с опитите си да се наложи в онлайн търсенето
Microsoft е подал оплакване срещу Google до европейските антимонополни регулатори заради доминацията на компанията на пазара на онлайн търсене, съобщава "Блумбърг".
Причина за недоволството на софтуерния гигант е забраната за достъп до YouTube от страна на конкурентните на Google търсачки, както и проблемите, които компанията създава на производителите на мобилен софтуер при визуализирането на видеа от сайта.
Това е поредното оплакване, подадено срещу Google, в Европейския съюз. Брюксел вече разследва лидера в онлайн търсенето за нарушения на антимонополните закони. Компанията е изправена пред проблеми в това отношение на глобално ниво, а множество регулатори се опитват да установят дали търсачката не злоупотребява с доминантната си позиция, за да притиска конкурентите си.
"Концентрирали сме се върху няколко действия, които Google предприе, за да разшири степента на влиянието си върху пазарите на онлайн търсене и реклама, свързана с него, както и какво влияние има то върху европейските потребители", коментират от софтуерната компания. Microsoft и партньора на компанията Yahoo! държат около 25% от пазара на търсене в САЩ, в Европа Google държи около 95%, показват данните на регулаторите.
Освен "ограждането" на YouTube Google се опитва да блокира и достъпа до съдържанието, притежавано от издателите на книги, и ограничава достъпа на рекламодателите си до данните, които самите те генерират по време на кампаниите си, твърдят от Microsoft.
Google е накарала водещите европейски уебсайтове да подпишат договори, които им забраняват да използват конкурентни търсачки. "Например Microsoft няма право да дистрибутира част от имейл услугите си чрез определени телекомуникационни компании заради контракти, които те са подписали с Google, тъй като тези услуги използват Bing", твърдят от софтуерната компания.
През ноември ЕС обяви, че разследва рекламната услуга на Google AdSense и договорите за нея, които "възпрепятстват компаниите да публикуват реклами на конкурентни компании в сайтовете си". Брюксел има съмнения, че лидерът в онлайн търсенето пречи на рекламодателите си да местят важна за тях информация от сървърите на компанията.