За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2051 ЛюбопитноРеалност и виртуалност и ОГРОМНА разлика в ценностите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Но без мечтите светът едва ли ще се движи все така напред. Въпреки реалностите...
КАЛЧО
Рейтинг: 8 ВеселоПредлагам за включане в програмата за развитие на селските райони в категория млад фермер да участват и виртуални стопанства.
Действително има хора,които отглеждат култури и развиват животновъдство пред мониторите си и за това хабят достатъчно емоционален и времеви ресурс.Защо да не вземат и някое евро за своя труд.
onia_s_konja
Рейтинг: 803 НеутралноСветът полудява...
Първо преди, след това - после.Момчил89
Рейтинг: 868 ГневноПреди години един луд кореец мисля беше на около 40 години уби хладнокръвно с нож приятеля си съсед, защото продал едно виртуално оръжие(предмет от онлайн игра) за около 800 долара...
Драконови закони ще оправят държавата!epoc
Рейтинг: 1441 НеутралноНяколко неща, които не са казани в статията.
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....1. Фарменето придоби масови размери от момента, в който Blizzard пусна BattleNET. Тогава в Diablo се развихри една търговия с уникални предмети срещу реални пари през Paypal, че се наложи Blizzard да пусне пресрилийз, че забранява търговията на предмети за истински пари без тяхно разрешение, защото въпросните предмети са авторско право на самата фирма.
2. Оттогава натам в EULA на почти всяка онлайн игра е написано, че за търговия с in-game предмети/пари акаунти се банват без предупреждение. Е, разбира се има изключения - някои игри са направени така, че потребителите да си купуват въпросните неща, но само от фирмата издател (типичен пример са facebook игрите на Zynga - Farm Ville, Mafia Wars и други).
3. За тези, които не играят - кратко описание на търговията: тя протича на два етапа. Първо, във всяка игра има in-game trade, което е единствения разрешен начин за търговия между играчите. При него виртуални стоки (мечове, руни, брони, виртуални пари) се менкат за други виртуални стоки (пак мечове, руни, брони, виртуални пари). Играчите, които са се договорили за покупко-продажба използват тази система за търговия за да разменят предметите, но паралелно с нея (което е втората част от търговията) се пускат и едни истински пари през paypal от сметката на единия към другия. Така че рискът е като във всяка една полузаконна дейност - или ще те хванат, или не (като се има предвид например, че постоянно в сървърите на Blizzard висят по около 5 милиона играчи, шансът не винаги е на страната ан фирмата).
4. Разбира се има и риск за играча да не си получи виртуалните предмети, за които е платил реални пари, но той е нисък - сайтове като Paypal не се церемонят да банват сметките на некоректните търговци и връщат парите сравнително бързо на коректните платци.
5. Въпреки това търговията продължава да е рискова - докато в лиценза на Blizzard за World of Warcraft е записано, че не можеш да купуваш/продаваш акаунта си/предмети от играта, но последствията не са ясни, то в Guildwars (собственост на Ncsoft, които държат и Lineage) заплахата е директна - банване на акаунт без предупреждение. За някои това може да звучи смешно, но все пак говорим за MMORPG игри, в които е нормално да инвестираш няколко години в развитие на героя/героите си, така че потенциален бан за 20-30 долара просто е въпрос на избор на самите играчи.
5. Има специализирани сайтове за търговия с in-game money/ресурси. Ето един от тях (пъррото, което извади google: http://www.ige.com/). И броят им се увеличава.
А ето е едно поучително видео по темата от далечната 2005-та:
http://www.youtube.com/watch?v=ho5Yxe6UVv4