Новият изпълнителен директор на Google Лари Пейдж започна с промените

Новият изпълнителен директор на Google Лари Пейдж започна с промените

Новият изпълнителен директор на Google Лари Пейдж започна с промените
Ройтерс
Новият изпълнителен директор на Google Лари Пейдж започна промените буквално седмица след встъпването си в длъжност на 4 април. Първата му стъпка е смяната организацията на работата на 6 ключови подразделения на компанията, сред които мобилното, отговарящо за развитието на платформата Android.
Мениджърите на шестте групи ще отговарят директно на Пейдж, което цели да забърза процеса по разработването на нови продукти, твърдят източници на "Ройтерс". Промяната засяга мениджърите на подразделението, занимаващо се със социални мрежи Вик Гундотра, Android звеното Анди Рубин, Chrome - Сундар Пичай и Youtube Салар Камангар. Мениджърът на търсачката на компанията Ала Юстъс и на рекламното подразделение Сюзън Уоички също минават на директно подчинение на Пейдж.
Реорганизацията на мениджмънта е един от първите ходове на Пейдж след поемането на поста изпълнителен директор от Ерик Шмид на 4 април. Анализаторите разтълкуваха хода като знак какви ще бъдат ключовите приоритети на Google в близко бъдеще, което най-вероятно ще бъде доминирано именно от мобилните устройства, социалните мрежи и ще промени начина, по който потребителите използват интернет.
Целта на промените е да се елиминира хоризонталният мениджмънт или съгласуването на стратегиите им с останалите подразделения на Google. Социалните мрежи, област, в която търсачката все още не може да се похвали със сериозни успехи, ще се радва на много повече власт в компанията.
Google е най-голямата интернет търсачка в света с приходи от почти 29 млрд. долара за миналата година. Позицията на компанията като основен източник за намиране на информация обаче е сериозно застрашена от навлизането на Facebook, чиито над 500 млн. регистрирани потребители използват активно услугата за споделяне на различни материали.
Търсачката е доста по-успешна при мобилните телефони, където предлага софтуерната си платформа Android. За трите месеца, приключили през февруари, операционната система се превърна в най-използваната на пазара в САЩ и изпревари Apple и Research in Motion, показват данните на анализаторите от comScore.