Samsung продава бизнеса си с харддискове на Seagate за 1.4 млрд. долара

Samsung Electronics ще продаде бизнеса си със харддискове на американската Seagate Technology за 1.375 млрд. долара, което ще доведе до още по-голяма консолидация на индустрията, пише "Уолстрийт Джърнъл".
Двете компании обявиха, че корейската компания ще прехвърли подразделението си на Seagate, като в замяна ще получи дял в размер на 9.6% или 45.2 млн. акции от американската компания. Той е оценяван на 687.5 млн. долара, а останалата част от стойността на сделката или още 687.5 млн. долара ще бъдат платени в брой.
продажбата ще даде на двете компании "възможност да подобрят разработката както на настоящите, така и на бъдещите си продукти, както и ще го позиционира по-добре в борбата за завземане на позиции в основните им пазари", пише още в официалното съобщение по повод сделката.
Seagate ще консолидира пазара на харддискове и ще може да се противопостави по-ефективно на основния си конкурент Western Digital. Преди година компанията успя да засенчи Seagate и зае първото място по продажби на глобално ниво, след което изкупи бизнеса с харддискове на Hitachi за 4.3 млрд. долара през март.
За Samsung това е сделката бележи отделянето на първото голямо подразделение на компанията от продажбата на звеното за производство на полупроводници на Fairchild Semiconductor за 455 млн. долара през 1998 г. Стъпката ще помогне на компанията да се концентрира върху производството на дисплеи и соларни панели.
Преди да бъде финализирана, продажбата трябва да бъде одобрена от американските и международните антимонополни органи. Очакванията са продажбата да бъде приключена до края на годината.
По данни на анализаторите от IHS iSuppli Seagate управлява около 32% от пазара на харддискове за първото тримесечие на 2011 г. Общият пазарен дял след сливането със Samsung ще се увеличи на 40%, което отново е под пазарния дял на Western Digital и Hitachi от около 50%.