LinkedIn се самооцени на над 3 млрд. долара

LinkedIn се самооцени на над 3 млрд. долара

Бизнес социалната мрежа очаква да набере над 315  млн. долара от борсовия се дебют, цената на акация е между 32 и 35 долара
Associated Press
Бизнес социалната мрежа очаква да набере над 315 млн. долара от борсовия се дебют, цената на акация е между 32 и 35 долара
Най-голямата професионална социална мрежа в света LinkedIn завиши пазарната си оценка, която вече е над 3 млрд. долара, съобщава "Блумбръг". Компанията промени проспекта си за листване на фондовата борса и вече очаква да продаде свои акции на обща стойност 315.6 млн. долара. През януари компанията очакваше 175 млн. свежи средства от своето IPO.
LinkedIn е първата от няколко социални мрежи, които се реши да се превърне в публична компания. Сайтът за колективна търговия Groupon също обмисля варианта да се листне на борсата, но планираната му пазарна оценка е над 25 млрд. долара. И докато листването на Groupon все още е на етап идея, LinkedIn вече е подала документи за борсов дебют.
Компанията планира да пласира 7.84 млн. акции на цена между 32 и 35 долара за брой. Социалната мрежа си запазва и опцията да продаде още 1.18 млн. ценни книги клас А. Предвидено е и пускането на акции клас Б, които при гласуване на акционерите се равняват на 10 акции клас А.
Плановете на професионалната социална мрежа са набраните капитали да бъдат използвани за финансиране на бизнеса й, както и за разширяването на обсега му, в което влиза и изкупуването на други компании. След листването й на борсата пазарната оценка на LinkedIn ще скочи до 3 млрд. долара при минимална цена на акция от 32 долара.
През януари книжата на компанията се продаваха на ниво от 30 долара за брой на вторичния пазар, който не е регулиран. За LinkedIn работят над 1000 души, а социалната мрежа има повече от 90 млн. регистрирани потребители в над 200 държави, показва статистиката на мрежата към края на миналата година. Най-популярната социална мрежа в света е Facebook с над 500 млн. регистрирани потребители.
Членовете на LinkedIn обаче използват сайта, за да търсят евентуална нова работа или пък да си намерят служители. Всеки желаещ може да регистрира свой безплатен профил, но мрежата дава опция и за платен акаунт, който позволява на работодателите повече достъп до данни за потенциалните кандидати за работа при тях, както и повече начини за комуникация помежду им. Приходите на компанията идват и от продажбата на реклама в сайта.
Продажбите на LinkedIn са повече от двойно по-високи през 2010 г., или 243 млн. долара. Печалбата на компанията за миналата година е 15.4 млн. долара. Продажбите за първото тримесечие на 2011 г. отново са с над 100% по-високи или 93.9 млн. долара. Сред най-големите акционери в компанията са съоснователят й Рейд Хофман, който държи 21.7% от капитала й. Фондът Sequoia Capital е с 19.3% дял, Greylock Partners притежава 16.1%, а Bessemer Venture Partners е собственик на 5.2% от LinkedIn.