Lenovo влезе в топ 5 на компютърните производители в България

Китайският производител на компютри Lenovo е успял да заеме пета позиция на българския пазар в края на първото тримесечие. Компанията отчита почти троен ръст на пазарното си присъствие спрямо края на 2009 г., а делът й от общите продажби варира между 6 и 8% в зависимост от пазарния сегмент, коментира за "Дневник" Радослав Воденичаров, регионален мениджър за страната ни.
Ръстът на Lenovo в страната ни се дължи най-вече на навлизането на компанията в потребителския сегмент, смята той. "Имаме доказани позиция в бизнеса с големи корпоративни клиенти, където пазарният ни дял е стигал и двуцифрени стойности", коментира Воденичаров. Той обаче добавя, че "водещият бизнес е потребителският сегмент". По данни на анализаторите от IDC до 2014 г. около 61% от продадените в България компютри, или над 338 хил. единици, ще бъдат именно на крайни клиенти. Именно поради тази причина това ще е един от водещите приоритети на Lenovo, обясниха от компанията.
Китайският производител на компютри дистрибутира потребителската си серия IdeaPad у нас от края на 2009 г. Тогава обаче делът на компанията от компютърния пазар у нас беше под 3%. "Тепърва предстои много работа по налагането на бранда и по-доброто му позициониране и в крайна сметка - по-добри продажби", обясни Воденичаров. Паралелно с това Lenovo ще представи и нови серии all-in-one компютри, както и ще обогати IdeaPad портфолиото си, с което ще се опита да завоюва нови позиции на потребителския пазар у нас. Те се очакват до няколко седмици.
На втора позиция по пазарно присъствие е сегментът малък и среден бизнес, който ще генерира над 28.6% от продажбите на компютри у нас в следващите 4 години, твърдят от анализаторската компания. Най-новото допълнение в портфолиото на Lenovo е насочено именно към този тип потребители. Компанията представи официално две предложения от серията си ThinkPad Edge - 14-инчовия ThinkPad Edge E420s и по-малкия E220s. Устройствата вече се продават у нас, като цената на E420s започва от 1799 лв., обявиха от компанията.
Хедлайнерът на Lenovo за малкия и средния бизнес залага на процесори на Intel Core i3, i5 или i7, дебел е под 2.5 см и тежи 1.8 кг. Устройството поддържа и 4G или WiMAX свързаност, както и директна връзка с мобилна мрежа.
"Целите ни за тази година са свързани със запазване на ръста на продажбите ни, както и да запазим пазарния си дял и дори да го увеличим", коментира Воденичаров. Анализаторите от IDC също очакват ръст на компютърния пазар през 2011 г.