Google е все по-близо до отварянето на онлайн музикален магазин

Google може да отвори онлайн музикален магазин всеки момент. Това написа Ерик Мак от PC World преди десет дни, позовавайки се на Анди Рубин, ръководител на отдела, отговарящ за развитието на мобилната платформа Android в Google.
"Мисля, че сме близо", заяви Рубин по време на конференцията AsiaD, проведена в Хонконг на 19 октомври. Рубин уточнява, че предложението на Google няма да бъде копие на успешния Apple iTunes, услугата на Amazon, която позволява на потребителите да съхраняват музикалната си колекция "в облака", но не и да купуват нови парчета.
Официалната информация по темата все ще е оскъдна, но се предполага, че новият музикален магазин на Google ще бъде свързан с облачната услуга Music Beta, която бе пусната в САЩ през пролетта. Тя позволява на потребителите да качват любимите си песни на отдалечен сървър, откъде след това могат да ги слушат на различни устройства – компютри, таблети и смартфони, работещи с Android.
Скрийншот, направен от наблюдателен блогър в края на миналата седмица, показва съобщение в Music Beta, което всъщност разкрива, че Google планира да продава музика през своя Android Market и очевидно вече тества как технологично да се случва това.
От Google все още не са потвърдили или отхвърлили достоверността на скрийншота.
Google се принуди да стартира "олекотена" версия на Music Beta, в която потребителят няма възможност да купува музика, защото не успя да се договори с големите звукозаписни компании през пролетта.
Изглежда, че сега преговорите са на друго ниво и скоро потребителите на мобилни устройства с Android, както и на онлайн услугите на Google ще получат още една възможност за купуване на музика през интернет.
Наблюдателите очакват и интеграция на новата услуга със социалната мрежа на интернет търсачката Google+. Анализаторите са на мнение, че магазинът на Google няма да има за цел само да се конкурира пряко с Apple и Amazon при предлагането на музикална услуга, а ще трябва да помогне за борбата с Facebook в сферата на социалните мрежи.
"По големият въпрос е как услуга за продажба на музика и отдалечено съхранение на данни може да помогне на Google да изгради по-широка, дълбока и дълготрайна онлайн общност… Мисля, че това трябва да се разглежда като опит за привличане на по-широка аудитория", коментира анализаторът Чарлз Кинг пред PC World.