PayPal смекчава позицията си към безконтактните разплащания

Компанията за разплащане през интернет PayPal винаги е гледала скептично на технологията за безконтактни плащания (NFC). Според нейното ръководство са необходими от три до пет години, преди да придобие масовост, и ще коства големи инвестиции на търговците за нови устройства. Но това е на път да се промени, след като корпорацията включи NFC в своята визия за развитие на мобилните разплащания, пише технологичният блог GigaOm.
PayPal демонстрира своите нови инструменти, предназначени за търговци, по време на конференцията X.commerce Innovate. Компанията откри миналата седмица и специален шоурум в Ню Йорк, в който са демонстрирани новите й идеи. Към тях е включена и опцията за използване на смартфон за разплащане чрез NFC технологията. Това не означава автоматично, че PayPal се ориентира към подобен тип услуги, но показва, че е готова да я въведе, ако има достатъчно търсене.
"Ако NFC достигне до ниво, в което търговците и крайните потребители покажат, че искат да я използват, тогава ще я въведем", заяви Сам Шругър, вицепрезидент за световните продукти и дизайн на PayPal, цитиран от интернет блога Gigaom. Той допълни, че компанията не зависи изцяло от тази технология. "Няма времева рамка, в която трябва да се наложи NFC. Това може да стане догодина, но може и да е след пет години", допълни той.
Компанията вече има услуга, базирана на NFC технологията, но тя позволява да се трансферират суми само между два смартфона. Тя е налична от юли тази година, но може да се използва само в САЩ и то от абонати на Sprint или T-Mobile, при това само от тези, които притежават Nexus S. Все още обаче PayPal няма цялостно решение за потребители и търговци.
Според представители на компанията NFC е страхотна технология, която обаче трябва да се развие и да навлезе по-масово на пазара, преди да бъде използвана като услуга. Затова тя може да бъде видяна в шоурума до петък, след което се очаква да започне да бъде тествана във верига книжарници до края на годината.