Технически проблем срина интернета на blizoo в София

На живо
Траян Траянов в подкаста "Дума на седмицата"

Технически проблем срина интернета на blizoo в София

Технически проблем срина интернета на blizoo в София
Неизвестен технически проблем остави без интернет за час и половина всички потребители на кабелния оператор blizoo в София вчера вечерта. За времето на аварията на телефона за поддръжка на телекомуникационната компания беше пуснато записано автоматично съобщение, съобщаващо, че връзката с мрежата е прекъсната за всички столичани клиенти на фирмата.
В отговор на запитване какви са причините за срива, от blizoo коментираха, че услугите са били прекъснати в определени квартали на София между 20:00 и 21:30 ч. поради оптимизация на мрежата във връзка с подготовката за предоставяне на нови услуги. "Причината за прекъсването бе конфигурацията на новото оборудване, позволяващо по-високи скорости за достъп до интернет", се казва в съобщението на компанията.
Засега от blizoo не уточняват кои са били засегнатите квартали. От компанията твърдят, че проблемът вече е отстранен от техническия екип на оператора, който се извинява на абонатите си за причиненото неудобството. Днес някои клиенти на компанията са получили и извинителни SMS съобщения, които също не посочват причината за срива на връзката.
"Потребителите, които бяха засегнати, представляват по-малко от 15% от клиентите на интернет услугата на blizoo в София. Всеки засегнат беше информиран чрез SMS или от центъра за обслужване на клиенти на blizoo.", съобщават от компанията.
Проблемът е доста странен, тъй като само преди няколко седмици беше официално открит нейният чисто нов Мрежови център за наблюдение. Инвестицията в центъра възлиза над 2 млн. лева, а в него работят 5 човека на всяка смяна. Тогава представители на телекома обясниха, че разполагат с редица системи за осигуряване на постоянна интернет връзка чрез паралелни системи, които да поемат трафика при проблем с основната и в случай че определени кабели бъдат прекъснати - поради повреда или умишелно.