Microsoft, Yahoo и AOL се съюзяват при интернет рекламата

Microsoft, Yahoo и AOL се съюзяват при интернет рекламата

Yahoo загуби лидерската си позиция при дисплей рекламите в САЩ, след като бе надминат от социалната мрежа Facebook.
Reuters
Yahoo загуби лидерската си позиция при дисплей рекламите в САЩ, след като бе надминат от социалната мрежа Facebook.
Microsoft, Yahoo и AOL обявиха, че възнамеряват да обединят усилия на пазара на онлайн реклама, за да се конкурират по-успешно с Google и Facebook, съобщава "Ройтерс".
По силата на споразумението всяка компания ще продават нереализираните онлайн реклами на другите от алианса.
Най-често става дума за големи банери, които се използват за цялостно брандиране на продукти и услуги и за които рекламодателите са склонни да плащат по-скъпо.
Като обединят част от ресурсите си, трите компании се надяват, че ще спестят средства и ще увеличат приходите си от интернет реклама.
Търговските екипи на трите технологични гиганта обаче ще останат разделени и ще се конкурират помежду си. Това се прави с цел да не бъдат нарушени антимонополните регулации в САЩ и ЕС.
"В резултат на прозрачността конкуренцията единствено ще се засили. Не очакваме проблеми в тази област", коментира Рик ван дер Коой, вицепрезидент на Microsoft Advertising Business Group.
Задачата на новата група ще е доста трудна, тъй като Facebook и Google контролират все по-голяма част от онлайн рекламния пазар с банери, а делът на Microsoft, Yahoo и AOL постепенно спада.
По последни данни на анализаторската компания eMarketer за САЩ Facebook контролира 16% от дисплей рекламата в интернет, а Google - 9%.
Новите съюзници притежават общо 22% - около 13% за Yahoo, 5% за Microsoft и 4% за AOL.