GfK: Клиентите на Apple са най-лоялни

Производителят на потребителска електроника Apple е далеч пред конкурентите си по отношение на клиентската лоялност към марката, сочи ново проучване на анализаторската компания GfK, цитирано от информационна агенция "Ройтерс".
Цели 84% от използващите iPhone потребители са отговорили, че отново ще изберат Apple следващият път, когато сменят мобилния си телефон.
Потребителите, които ще се придържат към операционната система Android при следващи покупки, са 60%.
Само 48% от хората, използващи устройствата BlackBerry са заявили, че ще останат лоялни към канадската компания Research In Motion, която произвежда устройството.
Продажбите на умни телефони растат постоянно, откакто Apple пусна на пазара първия си iPhone през 2007 г.
Въпреки, че растежът вече се забавя, продажбите все пак са се увеличили с 49% през последното тримесечие спрямо същия период на миналата година, коментират анализаторите от IDC.
От GfK са убедени, че настоящото завоюване на пазарни позиции е ключово за бъдещия успех на марките, тъй като средно 63% от потребителите се придържат към типа телефон, който имат в момента.
Това обстоятелство намалява възможността за резки промени в общата картина на пазара, казва Раян Гарнър, анализатор в компанията.
Според него обаче, възходът на Android и предстоящата поява на новата версия на операционната система Windows на Microsoft показват, че все още съществуват възможности за включване на нови играчи.
"Apple очевидно са първи, но развитието на пазара през следващата година може би ще променят това", казва Гарнър.