Facebook се споразумя с американските регулатори за достъпа до личните данни

Федералната комисия по търговия на САЩ (FTC) сключи споразумение с Facebook, на базата на което социалната мрежа се задължава да иска одобрението на потребителите, преди да променя настройките за достъпа до личните им данни, съобщава "Ройтерс".
Договорката идва след обвинения, че компанията заблуждава потребителите си и ги принуждава да споделят повече информация, отколкото те искат. В споразумението също така е записано, че Facebook може да бъде обект на независими одити в рамките на следващите 20 години. Всичко това се случва само ден, след като най-голямата социална мрежа обяви, че подготвя борсов дебют от който да набере 10 млрд. долара.
"Допуснахме доста грешки", признава по този повод съоснователят и изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг в официалния блог на компанията.
Според него няколко грешки са допуснати на "най-високо ниво", като например промените в условията за поверителност на личните данни преди две години. Те са засенчили по-голямата част от работата, която компанията е реализирала до момента, смята Зукърбърг.
Според FTC Facebook нееднократно е нарушавала законите на САЩ със заблуждаващи и несправедливи практики. Например социалната мрежа е обещала на своите потребители, че няма да споделя лична информация с рекламодатели, но на практика тя е направила точно това.
Също така при промените на сайта през декември 2009 г. тя не е предупредила хората, че част от информацията, която до момента е била поверителна, става публична за всички, като например списъка с приятели.