Forrester: Таблетите с Windows 8 са обречени при излизането им на пазара

Forrester: Таблетите с Windows 8 са обречени при излизането им на пазара

Forrester: Таблетите с Windows 8 са обречени при излизането им на пазара
Reuters
Microsoft е изпуснал "пика на потребителско желание" за таблети с Windows 8, обявява авторитетната компания за пазарни анализи Forrester. Според тяхно проучване 46% от потенциалните клиенти в САЩ биха си взели таблет с тази операционна система през първите три месеца на 2011 г., но този дял се свива до 25%, ако говорим за третото тримесечие. Вицепрезидентът на Forrester Джей Пи Гоундър смята, че маркетингът на Microsoft не успява да задържи вниманието на пазара и да подсили очакванията.
Той е на мнение, че при всяко пускане на продукт със закъснение е нужно нещо, което наистина да грабне потребителите. Подобен ход успя да постигне Amazon, като извади таблет на много ниска цена.
По думите на Гоундър при настоящата ситуация таблетите с Windows 8 няма да се отличават от останалите и те ще са обречени в момента, в който излязат на пазара. Продуктите на Microsoft ще се нуждаят от нов и свеж подход, с който да спечелят вниманието на потребителите.
"Таблетите с Windows 8 трябва да осигурят на потребителите различно продуктово изживяване", коментира Гоундър. "Microsoft трябва да си вземе поука от продуктовите стратези на Amazon, които успяха фундаментално да променят пазара, като акцентират повече на съдържанието и услугите, отколкото на техническите параметри, и същевременно предложиха конкурентна цена."
Без на пазара да има таблет с Windows 8, е трудно да се прецени какви са възможностите на операционната система за подобен тип устройства. Също така не сме видели и как стоят нещата с междуплатформената интеграция, като например как си взаимодействат таблети и настолни компютри с Windows 8. Взаимодействието между Windows Phone 7 и Xbox Live също още не е напълно използвано от софтуерния гигант. Ако Microsoft успее да осъществи работеща междуплатформена интеграция, тогава Windows 8 може да се превърне в успешен продукт. Въпросът е дали все пак компанията от Редмънд няма да закъснее и няма да успее да маркетира правилно своята нова операционна система, допълват от Forrester.