Microsoft превръща Xbox в устройство за "умна" телевизия

Американската компютърна компания Microsoft прави дръзка крачка и започна да се прицелва в телевизията на бъдещето. За разлика от конкурентите си Google и Apple обаче Microsoft няма да се намеси в телевизионния пазар, а ще предложи "Smart TV преживяване" през платформата Xbox360.
Утре конзолата ще получи революционен ъпдейт, който тотално ще пренапише функционалността на игралното устройство. Новата версия на операционната система на Xbox ще поддържа не само стандартната услуга за възпроизвеждане на игри от дискове, но и нова платформа за инсталиране на приложения, които наподобяват тези на "умните" телевизори.
Услугите за онлайн възпроизвеждане на филми и сериали Hulu и Netflix са едни от основните играчи, включили се в новото начинание на Microsoft. През услугата на Verizon FiOS TV конзолата ще придобие и функциите на стандартен телевизор – потребителите на Xbox ще могат да гледат любимите си канали в реално време.
Освен видеосъдържание Microsoft са се постарали да не изостават и в интеграцията си със социалните мрежи. Вече всеки Xbox360 Gamertag акаунт ще може да се свърже с Facebook и Twitter и по този начин потребителите ще могат да споделят с приятелите си какво играят или гледат.
Новите функции ще се възползват и от възможностите на приставката за разпознаване на движения и говор Kinect. Управлението на менютата ще може да се извършва чрез прости жестове с ръка, а въвеждането на текст – посредством говор. По този начин на хората, които не умеят да боравят добре с джойстик, все пак ще могат да навигират безпроблемно.
По отношение на дизайна, изглежда, Microsoft се придържат към стила, въведен от мобилната операционна система Windows Phone 7, който бе продължен и в бета-версията на настолния Windows 8. Обликът, наречен "Метро", е изграден от познатите за платформата стилно оформени квадратни и правоъгълни бутони и прозорци.
Изглежда, че с новия си ъпдейт Xbox360 се превръща от игрална конзола в реален конкурент на Apple TV и Google TV, като набляга не само на игрите, а на визуалното съдържание като цяло.