Маглев лифт може да замени личния автомобил

Съществуват различни идеи за замяна на личния автомобил с друг тип транспортно средство, с което да се предотвратят задръстванията и замърсяването на въздуха в градските региони. Предложенията от подземно метро през велосипед решават частично проблема.
Основателят на Mint и вицепрезидент на Intuit Аарон Пацър предлага автомобилите да бъдат заменение с двуместни лифтове, изградени по технологията Маглев, съобщава технологичният блог TechCrunch.com.
Маглев (съкратено от магнитна левитация) са превозни средства, които се движат по релси, но се придвижват и управляват под въздействието на магнитни сили. За разлика от традиционните лифтове или влакове при Маглев няма пряк контакт и единственото триене е породено от съпротивлението на въздуха.
Новият проект на Пацър носи наименованието Swift и той изучава възможността за въвеждането на подобни лифтове в градовете. Идеята е да се изгради висяща монорелсова система, под която да бъдат окачени двуместни кабинки. Комбинирано с Маглев технологията се дава възможност за пътуване с високи скорости. Рекордната скорост отчетена от влак изграден по тази система е от 581 км/ч. Проблемът на подобни превозни средства е, че разработката и изграждането на инфраструктурата излиза доста скъпо.
Стремежът на Пацър е да намали стойността на изграждането на подобни линии от 50 млн. долара за една миля (1.6 км) до 4-5 млн. долара за миля. Ако бъде намалена цената, то тя ще бъде съпоставима със средствата, необходими за полагането на една асфалтова пътна лента със същата дължина. Маглев технологията ще позволява от три до пет пъти по-бързо придвижване показват изчисленията на Пацър.
Въпреки това идеята му може да се окаже трудно осъществима. Причината е, в разликата на цените на суровините. Един тон асфалт струва около 17 долара, докато тон стомана е 900 долара, а същото количеството мед излиза 10 хил. долара. По този начин традиционните пътища излизат най-масови и евтини за прилагане в слабо населените региони, коментират от TechCrunch.com.