General Motors търси решение на дефектните батерии за електромобила Volt

На живо
Заседанието на Народното събрание

General Motors търси решение на дефектните батерии за електромобила Volt

В САЩ са продадени около 9 хил. електромобила Volt на Chevrolet.
Reuters
В САЩ са продадени около 9 хил. електромобила Volt на Chevrolet.
General Motors обмисля как да поправи дефектните батерии на своя електромобил Chevrolet Volt.
Сред обмислените варианти са подсилване на обшивката на батерията, както и подобряване на изолацията на проводниците. Това трябва да осигури по-малка опасност от изтичане на охладителната течност и да намали риска от възпламеняване.
Очаква се до седмици компанията да намери окончателно решение, след което тя ще реши дали да привика собствениците на продадените автомобили, за да бъдат нанесени корекциите. Промените ще костват общо около 9 млн. долара или около 1000 долара на автомобил.
General Motors също така може да реши само да наложи тези корекции при производствената линия, без да привиква вече продадените автомобили, освен ако проблемът не се окаже по-сериозен и не бъде накарана от регулаторите да стори това.
В края на ноември американските регулатори стартираха разследване, което трябва да установи дали литиево-йонните батерии в автомобила се възпламеняват след претърпяване на леки катастрофи. По време на официалните краш тестове, при който автомобилът е подложен на няколко странични удара, се оказа, че е засегната батерията заедно с охладителната й система. Макар на пръв поглед това да не е сериозен проблем, няколко седмици след това колата се възпламенила.
Това накара Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (НАБДП) на САЩ да проведе допълнителни тестове, за да определи дали батериите са склонни към възпламеняване.