Интернет потребителите в Китай надхвърлиха 500 млн. души

Интернет потребителите в Китай надхвърлиха 500 млн. души

Интернет потребителите в Китай надхвърлиха 500 млн. души
Китайското интернет общество мина границата от 500 млн. души, гласят данните на Китайския мрежови информационен център (CINIC) за 2011 г., цитирани от списание PC World.
Според представените от CINIC данни разпространението на мрежата в Китай е достигнало 38.3% от населението, което е ръст с 4% спрямо предходната година. Увеличил се е и броят на потребителите, които влизат в мрежата от мобилни устройства – общо 355 млн. души (повече от цялото население на САЩ).
Проучването на CINIC гласи, че близо 85% от китайците във възрастовата група между 10 и 29 години имат достъп до световната мрежа, но истинското предизвикателство е разпространението на интернет сред по-възрастните и по-необразованите социални групи.
Най-популярните услуги в мрежата сред китайските потребители са чат-клиентите, търсачките и платформите за музика и видеоклипове. Най-голям ръст в популярността обаче отбелязват китайските сайтове за микроблогинг като Weibo (клонинг на Twitter) – посетителите им са нараснали от 63 млн. през 2010 до над 250 млн. днес.
Световните анализатори остават скептични към точността на данните на CINIC главно поради връзката на организацията с китайското правителство, както и размитите критерии при провеждане на проучването. Организацията брои за "интернет потребител" всеки жител на Китай на възраст над 6 години, който е ползвал интернет веднъж през последната половин година. Това според експертите надува числата, посочени от CINIC, до нереалистични стойности.