Facebook, Twitter и MySpace се опитват да неутрализират новото социално търсене на Google

Facebook, Twitter и MySpace се опитват да неутрализират новото социално търсене на Google

Новият браузърен плъгин иронично носи името на неофициалното мото на Google - Don't be evil, което в превод означава "Не бъди зъл".
Новият браузърен плъгин иронично носи името на неофициалното мото на Google - Don't be evil, което в превод означава "Не бъди зъл".
Програмистите на Facebook, Twitter и MySpace разработиха софтуерно приложение за браузъри, които елиминират ефекта на новото социално търсене на Google. За да бъде подигравката пълна, те кръщават новия код с неофициалното мото на интернет компанията Don't be evil (в превод "Не бъди зъл"), съобщава Guardian.
Стратегическата идея на Google е да интегрира своята търсачка с новата си социална мрежа Plus. Резултатът е, че се зародиха съмнения дали резултатите от социалната мрежа на компанията няма да излизат по-напред за сметка на тези от конкурентните подобни услуги като Facebook, Twitter и MySpace. Това е част от плана на интернет гиганта за тотална интеграция между различните услуги, които предлага.
Този подход обаче провокира бурна реакция от останалите големи социални мрежи, като според тях ще се пренебрегват техните резултати за сметка на тези от Plus. Освен това този ход събуди и съмнения, че Google тръгва срещу своите принципи да дава първо най-популярните резултати в интернет през своята търсачка и се фокусира върху стремежа да популяризира новата си социална услуга.
Целта на браузърната добавка е просто да неутрализира софтуерните промени, които Google наложи в своята търсачка.
Целта на браузърната добавка, е просто да неутрализира софтуерните промени, които Google наложи в своята търсачка. В някои случаи в по-горните резултати се позиционират такива от социалната мрежа Google Plus, като те задминават досегашните най-показвани резултати, твърдят от Guardian. Със слагането на браузърната добавка Don't be evil, този ефект се неутрализира.
Така например, ако потребител си напише името в търсачката и е регистриран в социалната мрежа на Google, неговият профил там ще излезе като първи резултат. При активиране на браузърния софтуер ще бъдат оставен нормалния алгоритъм за сортиране и като първи резултат ще се покаже профила в Twitter (който се предполага, че е по-посещаван от този в G+).