Amazon са продали 6 млн. таблета Kindle Fire

Бюджетният таблет на Amazon – Kindle Fire се смята за един от най-добрите конкуренти на iPad. Като за една от причините се посочва ниската му цена от едва 199 долара. Според анализатори Amazon е продала 6 млн. бройки от мобилното устройство през четвъртото тримесечие на 2011 г.
Прогнозата е на Джордан Рохан от консултантската компания Stifel Nicolaus.
"Kindle Fire успя да привлече лоялните потребители на Amazon, а ниската му цена го прави допълнително привлекателен", коментира Рохан в писмо до инвеститорите на Amazon, цитиран от технологичният блог CNET.
Той не е единственият анализатор, който очаква да бъдат обявени силни продажби на таблета на интернет компанията. По-рано през януари анализаторът на Barclays Антъни ДиКлементе ревизира своята прогноза от 4.5 млн. на 5.5 млн. продадени бройки през последното тримесечие на изминалата година. Рохан подобно на ДиКлементе също промени своите очаквания нагоре. Предишната му прогноза е за реализиране на 5 млн. продажби на таблета на Amazon.
Въпреки това Kindle Fire има да извърви дълъг път, преди да стигне лидера в сегмента iPad на Apple. Миналата седмица компанията на отхапаната ябълка обяви, че е продала 15.43 млн. таблета през четвъртото тримесечие, което е ръст със 111% спрямо същия период предходната година. Устройствата с Android, продадени през последните три месеца на 2011 г., се предполага, че са 10.5 млн. бройки, показват данни на изследователската фирма Strategy Analytics. Ако очакванията на Рохан се потвърдят, това означава, че всеки втори таблет с Android, продаден през периода, е Kindle Fire.
Таблетът на Amazon e 7-инчов и използва най-базова версия на операционната система Android. Някои специалисти го определят повече като четец с цветен дисплей, отколкото като пълноценен таблет. Утре се очаква Amazon да обяви своите финансови резултати и евентуално да разкрие точно колко от тези устройства е успяла да продаде през последното тримесечие на 2011 г.