Мобилното пазаруване набира популярност и в България

Двадесет и осем процента (28%) от потребителите на платформата за пазаруване aukro.bg имат инсталирани мобилни шопинг приложения, съобщават от компанията, притежаваща въпросния портал.
Близо 80% от потребителите пък използват интернет през телефона си, показва проучването на фирмата, в чиито портал са регистрирани над 400 хил. потребители. 8% от тях регулярно посещават и мобилната му версия.
Проучването е проведено онлайн през януари 2012 под формата на анкета, в която са се включили 680 регистрирани потребители на aukro.bg.
"Българските потребители все по-често използват телефона си за мобилно пазаруване. През изминалия месец, наситен с празнични покупки, отчетохме, че близо 10% от трафика на aukro.bg идват именно от мобилни устройства, което е повишение с 50% спрямо същия период преди година", казва Огнян Лахчев, мениджър на aukro.bg.
Причините, които най-често споделят потребителите като мотиви за мобилно пазаруване, са удобството и възможността за пазаруване в движение по всяко време на денонощието.
Според анкетата най-популярни са апаратите с мобилна операционна система Android, следвани от тези със Symbian и на трето място – iOS.
От сайта отчитат също така, че ползването на таблети за достъп става все по-популярно.