Zynga обмисля да се превърне в издател

Компанията за онлайн видеоигри Zynga планира да стартира нова услуга, чрез която да подпомогне други разработчици и да намали зависимостта си от Facebook. Това е научила агенция Bloomberg от хора с информация по темата.
Чрез новата издателска програма, която ще дебютира най-рано през март, други създатели на игри ще могат да рекламират виртуалните си стоки в заглавия на Zynga, както и на отделен уеб-портал. От своя страна компанията ще събира част от приходите, получени от игрите на другите фирми.
Zynga е най-големият разработчик на игри в социалната мрежа Facevook. Тя има повече от 246 млн. потребители, а шест от седемте най-популярни игри в социалната мрежа са нейни. Корпорацията обаче търси нови източници на приходи, след като събра 1 млрд. долара при своя борсов дебют миналия декември.
Като продава услуги на други компании, тя ще намали зависимостта си от Facebook, откъдето в момента генерира 90% от продажбите си. Социалната мрежа обаче прибира 30% от всички продажби на виртуални стоки, включително и в игрите на Zynga.
Поддръжката на приложения, създадени от други разработчици, вероятно ще носи по-малко рискове за Zynga, отколкото самостоятелното създаване на нови игри, твърдят анализатори. В момента печалбата на компанията страда от цената за разработка на ново хитово заглавие.
Като се превръща в издател, компанията следва пътя на традиционни гейм-компании като Electronic Arts, които дистрибутират и рекламират игри, създадени от независими студия, в замяна на част от приходите. Новата платформа обаче няма съвсем да освободи разработчиците от Facebook. Тъй като всички те използват т.нар. Facebook Credits за извършване на транзакции, социалната мрежа пак ще получава процент от парите.