Samsung ще се фокусира върху производството на OLED екрани

Перспективата за добри продажби на течнокристалните LCD телевизори става все по-мъглавя след първоначалния бум, дължащ се на масовата замяна на старите телевизори с кинескоп с новите плоски екрани. След насищането на пазара конкуренцията се измести към евтините китайски производители, съобщава Reuters.
Годишните продажби на LCD телевизори ще намалеят с 8% до $92 млрд. през 2015 г., показват данните на DisplaySearch. За сметка на това пазарът на OLED екрани ще достигне 20 млрд. долара през 2018 г., като ще заеме цели 16% от индустрията, което е далеч повече от 4-те процента в момента, съобщава Reuters.
Подразделението на Samsung, което произвежда LCD телевизори, е отчело оперативна загуба от 666 млн. долара за миналата година, съобщава Reuters. Сумата изглежда като джобни пари в сравнение с $17-те млрд. обединени загуби на Panasonic, Sony и Sharp, които трите корпорации очакват да реализират през тази година.
Негативният финансов резултат е следствие от чуждестранните за японските производители конкуренти, слабия пазар и силната йена.
Samsung планира да отдели LCD подразделението си в нова компания, която ще се казва Samsung Display Co Ltd. и ще започне да оперира самостоятелно на 1 април.
Корейският производител на електроника вижда повече смисъл да се фокусира върху производството на OLED дисплеи, където има доминиращ пазарен дял чрез своето дъщерно дружество Samsung Mobile Display. За целта ще е необходимо преструктуриране вътре в корпорацията, чиито детайли все още не са напълно ясни.