Samsung ще се фокусира върху производството на OLED екрани

Samsung ще се фокусира върху производството на OLED екрани

Samsung ще се фокусира върху производството на OLED екрани
Перспективата за добри продажби на течнокристалните LCD телевизори става все по-мъглавя след първоначалния бум, дължащ се на масовата замяна на старите телевизори с кинескоп с новите плоски екрани. След насищането на пазара конкуренцията се измести към евтините китайски производители, съобщава Reuters.
Годишните продажби на LCD телевизори ще намалеят с 8% до $92 млрд. през 2015 г., показват данните на DisplaySearch. За сметка на това пазарът на OLED екрани ще достигне 20 млрд. долара през 2018 г., като ще заеме цели 16% от индустрията, което е далеч повече от 4-те процента в момента, съобщава Reuters.
Подразделението на Samsung, което произвежда LCD телевизори, е отчело оперативна загуба от 666 млн. долара за миналата година, съобщава Reuters. Сумата изглежда като джобни пари в сравнение с $17-те млрд. обединени загуби на Panasonic, Sony и Sharp, които трите корпорации очакват да реализират през тази година.
Негативният финансов резултат е следствие от чуждестранните за японските производители конкуренти, слабия пазар и силната йена.
Samsung планира да отдели LCD подразделението си в нова компания, която ще се казва Samsung Display Co Ltd. и ще започне да оперира самостоятелно на 1 април.
Корейският производител на електроника вижда повече смисъл да се фокусира върху производството на OLED дисплеи, където има доминиращ пазарен дял чрез своето дъщерно дружество Samsung Mobile Display. За целта ще е необходимо преструктуриране вътре в корпорацията, чиито детайли все още не са напълно ясни.