За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Diva
Рейтинг: 506 НеутралноИ ква е файдата от това откритие?
Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)bta
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#1] от "Дива селянка":
.
Имало делфини,миди
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1391 НеутралноНе разбрах най-важното - къде точно е тая планета (с тия високи температури и налягане ще да се има с някое слънце)?
П.П.
Ама го напишете с по-дребен шрифт, та от "Софийска вода" да не разберат първи, че ще отиде зян тоя "воден свят"...
Бил Тамусен
Рейтинг: 782 ВеселоКак ще се пазят от наводнение там?
~*~
Рейтинг: 229 НеутралноИнтересно откритие! Браво!
Diva
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#2] от "bta":
Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)Аха.Ми да заминават тогава. Аз миди не ям и делфински език не вдявам.
nicoleta
Рейтинг: 1391 Любопитно[quote#1:"Дива селянка"]И ква е файдата от това откритие? [/quote]
Според учените на тази планета се случват неща, които са трудни за възприемане: "високите температури и високото налягане могат да формират екзотични материали като горещ лед или супертечна вода – вещества, които са напълно чужди на нашия ежедневен опит".
Ето това е файдата,ако искаш прочетия отново може ида рабереш нещо повече.А и линка ти говори защо не разбираш файдата.
[quote#1:"Дива селянка"]И ква е файдата от това откритие? [/quote]
Читателят
Рейтинг: 174 ВеселоБританските учени като си изпили уискито, на дъното на чашата намерили лед. И си представили цяла планета с огнена вода и ледени късчета. Някой ги чул и написал статия.
Попътен вятър в главите!the Onion
Рейтинг: 561 ЛюбопитноFascinating! Ще бъде интересно да знаем и на какво разстояние то Земята се намира тази планета и около каква звезда обикаля
Tu Stultus EsGopeто
Рейтинг: 1397 НеутралноДо коментар [#1] от "Дива селянка":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровМи да речем след няколко хиляди години. Или теб те интересува довечера да си хапнеш?
baizuo
Рейтинг: 794 НеутралноДневник, такива статии са интересни, но поне напишете малко повече - например, че е на 40 светлинни години(един бърз гугъл го показва) или още малко информация.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"И планетата е открита 2009, новината не е нова. В това няма нищо нередно, но не би трябвало заглавието да е 'Учени откриха...', защото читателите остават с впечатлението, че е открита преди седмица.
the Onion
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#8] от "Читателят":
Tu Stultus EsНе става дума за британски учени тук. По-скоро за американски учени и бърбън
Diva
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#7] от "nicoleta":
Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)То в Космоса се случват всякакви неща. Да вземат да открият нещо аналогично на Земята -ей това е файда.
Цезар
Рейтинг: 830 ЛюбопитноВсяко откритие е ...ДОБРО ДОШЛО , и един ден ще е от полза
Плам
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#3] от "Twinston Myth":
erworld-162802250.html
Ето къде е:
http://news.yahoo.com/type-alien-planet-steamy-wat
laveol
Рейтинг: 664 ВеселоДо коментар [#3] от "Twinston Myth":
Обикаля около някакво червено джудже. Иначе с доставките и всичкото няма да им излезе сметката. Освен да отворят офис там и да я продават тая вода на местните жители...
Diva
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#10:"Gopeто"]Ми да речем след няколко хиляди години.[/quote]
Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)Ок. Първо да открият как човека да живее 800 г като Мойсей напр. Те това е откритие,пък после ще чакаме 1000 г. да гледаме тези планетки.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1413 НеутралноУиски с горещ лед или супертечна вода може да е хитът на бъдещето.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Все повече доказателства,че за вселената не знаем нищо но...имаме време.
emil
Рейтинг: 1128 Весело"В нашата слънчева система има три основни типа планети – от земен тип, газови гиганти и ледени гиганти"
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАБраво на Дневник! Честито за новооткритите ледени гиганти. Трябва да са оттатък орбитата на Плутон?!
Изобщо цялата статия е преписана, но звучи точно толково компетентно колкото гадателката която Бареков интервюира днес сутринта.
bta
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#7] от "nicoleta":
Голямо натякване,тя риба не яде само кокалите
lz2
Рейтинг: 2302 НеутралноКато открият бирената планета,тогава ще почне истинският бум в космическите полети!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!gogo2011
Рейтинг: 780 НеутралноМаре Инфинитум
uchuden.
Рейтинг: 775 ВеселоДрън дрън !
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#15] от "Плам":
...40 light-years from Earth in the constellation Ophiuchus (The Serpent Bearer), is something new altogether, researchers said.
This so-called "super-Earth" is about 2.7 times Earth’s diameter and weighs nearly seven times as much as our home planet. It orbits a red-dwarf star at a distance of 1.2 million miles (2 million kilometres), giving it an estimated surface temperature of 446 degrees Fahrenheit (230 degrees Celsius) — too hot to host life as we know it...
Всичко друго - густо, остава само да намеря плажно масло с подходящ слънцезащитен фактор!
the Onion
Рейтинг: 561 Веселоhttp://www.msnbc.msn.com/id/46467275/ns/technology _and_science-space/
Tu Stultus EsИзглежда че тази планета е една огромна сауна
петър палчев
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#1] от "Дива селянка":
Файдата е там , че нашият земен живот се е зародил първо във водата. Може там да стане същото както при нас.
BlueWater
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#24] от "Twinston Myth":
До коментар [#25] от "the Onion":
При температури между 120 - 280 градуса целзий ще се сварите и то буквално, а ако сложите плажно масло и ще се изпържите пак буквално.
На тази планета може би има мнооого вода, защото при диаметър 2,67 пъти по-голям от този на Земята, гравитацията и е едва 0,91 от тази на Земята.
BlueWater
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#25] от "the Onion":
[quote#25:"the Onion"]Изглежда че тази планета е една огромна сауна[/quote]
Няма сауна със 100% влажност. По скоро е като котел с прегрята вода под налягане.
dreamer
Рейтинг: 838 НеутралноМагратеанска си му работа.
Отделете време навреме.Плам
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#27] от "BlueWater":
Не просто вода, а както някой отбеляза - огнена вода, рай за индианците
Сега сериозно, някой може ли да ми обясни идеята за горещ лед
Россприматрезил
Рейтинг: 561 ВеселоВече няма да има режим на водата никъде!
WWW . ДЕНьГИ .ru.netZayo Cicin
Рейтинг: 3485 НеутралноАко не беше телескопът Хъбъл, нямаше да я открият тази странна планета. Браво!
I 💜 Leka Borislavovnayavooor
Рейтинг: 813 НеутралноГеорги Харизанов там ли ще го пращат от ГЕРБ?
Момчил Милев
Рейтинг: 1498 НеутралноДо коментар [#19] от "emil":
"Neptune is similar in composition to Uranus, and both have compositions which differ from those of the larger gas giants, Jupiter and Saturn. Neptune's atmosphere, while similar to Jupiter's and Saturn's in that it is composed primarily of hydrogen and helium, along with traces of hydrocarbons and possibly nitrogen, contains a higher proportion of "ices" such as water, ammonia and methane. Astronomers sometimes categorize Uranus and Neptune as "ice giants" in order to emphasize these distinctions."
http://en.wikipedia.org/wiki/Neptune
Haftor
Рейтинг: 174 НеутралноСтаргейт Атлантис!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
chelsea87
Рейтинг: 775 НеутралноМного добро откритие,но по важно е да се намери начин да стигнем до нея.Във водата там,може да кипи живот,като в нашите морета.Знае ли човек!?
ijj
Рейтинг: 727 НеутралноПланетата GJ 1214b е открита в 2009 г., а сега с широкоъгълната камера на Хъбъл е наблюдаван неин транзит - т.е. преминаването й пред нейната звезда (червено джудже). При това преминаване светлина от звездата се филтрира през атмосферата на планетата и така е било установено, че атмосферата се състои главно от вода.
Тъй като температурата можело да достига над 200 градуса Целзий, а наляганията са също високи (масата на планетата била около 7 пъти по-голяма от земната) са направени предположенията за "горещ лед" или "свръхфлуидна вода".
Rage Against
Рейтинг: 954 НеутралноДо коментар [#2] от "bta":
РЕФОРМИ !и истинско суши, което чака да бъде изядено
Тsonkooo
Рейтинг: 1391 РазстроеноСамо вода - пак лошо!
merkel
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#1:"Дива селянка"]И ква е файдата от това откритие? [/quote]
Щом има вода може да има и живот! Нали досега учените простоянно повтаряха че няма живот на планетите които токриваме защото няма вода!
the Onion
Рейтинг: 561 Весело[quote#27:"BlueWater"]При температури между 120 - 280 градуса целзий ще се сварите и то буквално, а ако сложите плажно масло и ще се изпържите пак буквално. [/quote]
Tu Stultus Es[quote#28:"BlueWater"]Няма сауна със 100% влажност. По скоро е като котел с прегрята вода под налягане. [/quote]
Сериозно? Брей, брей.... де да сме знаели...
Човече ако не си разбрал с колегата си правим майтап...
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноСамо на мен ли идеята за "врящ лед" звучи кретенски - абсурдно? Жълт текст.
dr_t
Рейтинг: 118 НеутралноМного добри новини. Лошото е в случая е, че едва ли ще доживеем да отидем до там. Дано това стане възможно поне за нашите пра-пра-пра внуци.
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноЗаконите на физиката са затова закони, защото са валидни и на Земята, и в мъглявината Андромеда. Няма и не може да има "врящ лед", това е глупост.
Вели
Рейтинг: 1253 ВеселоДо коментар [#1] от "Дива селянка":
Този път "чукна" ДЕСЕТКАТА!!!!
phantomlord
Рейтинг: 669 НеутралноДо коментар [#3] от "Twinston Myth":
И на мен ми е интересно на какво разстояние е планетата от слънцето си
scrabble
Рейтинг: 118 ЛюбопитноХолограмата често се ъпгрейдва напоследък май
Факт е, че много интресни открития прави човечеството през последните години в Космоса
Karla Hanneman
Рейтинг: 948 ВеселоДо коментар [#44] от "newraven":
Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!Има. И на земята , сега , има. Пишеш boiling ice в гооглето и глеаш...
BlueWater
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#46] от "phantomlord":
[quote#46:"phantomlord"]И на мен ми е интересно на какво разстояние е планетата от слънцето си[/quote]Питаш "чичо" Гугол за GJ1214b и той казва http://en.wikipedia.org/wiki/GJ_1214_b
Там пише.
BlueWater
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#41] от "the Onion":
[quote#41:"the Onion"]Човече ако не си разбрал с колегата си правим майтап...[/quote]Аз пък коментирам майтапа, защото някой може да го вземе и на сериозно. Имало е много такива случаи.
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#48] от "Karla Kaas 3.0":
Няма. Не се връзвай на тези неща, това е глупост.
Karla Hanneman
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#51] от "newraven":
Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!Високо налягане + много високи температури (или много ниски) = суперфлуид (или boiling ice) в зависимост от комбинацията. Най-общо. Физиката на флуидите е много сложна.
BlueWater
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#30] от "Плам":
[quote#30:"Плам"]Сега сериозно, някой може ли да ми обясни идеята за горещ лед[/quote]В обикновенният лед връзките между молекулите на водата ги карат да образуват пръстени (повечето шестоъгълници) които са на значително разстояние един от друг. Това празно място в структурата на леда е причина той да е по-лек от водата.
При много високо налягане молекулите са принудени да стоят близо една до друга. Връзките между молекулите се "огъват" и се получават по стегнати пръстени, които освен това и се пресичат един друг. Това прави водата твърда почти без значение от температурата и много по-плътна от течното състояние. Ледовете образувани под високо налягане и температура са лед VII, лед X, и лед XI. Тези ледове са всепак по-малко плътни от скалите. Такива ледове се очаква да има в океаните на по-големи от Земята планети наречени Супер-Земи.
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#52] от "Karla Kaas 3.0":
Не, не, не и не. Можем, чрез високо налягане, да накараме водата да заври при температури много над 100 градуса по Целзий. Също така, можем и да охладим вода под 0 градуса, а тя все още да остане течна (така се формира ледения дъжд, който къса електропроводи). Няма как, обаче, да имаме кипене на лед, това е нелепица. Водата може да премине от твърдо състояние направо в газообразно (сюблимация), но това не е свързано с кипене.
При кипенето имаме две фази - газообразна и течна (през течност премианват мехурчета газ, като е възможно да преобладава или едната, илид ругата фаза). Ледът е твърдо състояние на водата.
Irina
Рейтинг: 1391 ВеселоЧудесно ,но докато чакаме да се поохлади и да ѝ се появи повечко гравитация ,суша и други екстри, като живот ,по -бързо и добре ще е да си организираме една изкуствена планетка с налични материали от слънчевата система.
Karla Hanneman
Рейтинг: 948 ВеселоДо коментар [#54] от "newraven":
Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!И всичко това го казва физиката от 20-и век. Тази от 21-и обаче не е съгласна.
Irina
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#30:"Плам"]Сега сериозно, някой може ли да ми обясни идеята за горещ лед [/quote]
Доколкото схващам става на въпрос за метанов хидрат ,известен като горящ лед.
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#56] от "Karla Kaas 3.0":
Миличка, няма физика от различните векове.
Физиката е една и единствена. Тя е вечна. Физиката е извън времето и пространството.
Математиката е езика на Бог, а с физиката се проявява волята му. Затова тя е непреходна и валидна навсякъде.
BlueWater
Рейтинг: 672 Весело[quote#57:"Irina"]Доколкото схващам става на въпрос за метанов хидрат ,известен като горящ лед.[/quote]
Обяснил съм за какво става дума в коментар 53.
BlueWater
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#58] от "newraven":
[quote#58:"newraven"]Физиката е една и единствена. Тя е вечна. Физиката е извън времето и пространството. [/quote]По спокойно моля, че май сте кипнал.
Алберт Айнщайн е казал:
Само две неща са безкрайни - Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен.
Karla Hanneman
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#58] от "newraven":
Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!Понеже виждам , че не успяваш да разбереш какво съм ти обяснила , ще ти го смеля : физиката , която ти си учил през 20-и век не е спряла да се развива в 21-и , просто ти си спрял да я учиш , липсва ти информация с три думи. Когато ти си учил съветизирана физика в гимназията такива неща като суперфлуиди са били още в бъдещето , което е сега. Не знам как по-ясно да ти го обясня.
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#60] от "BlueWater":
Не, не съм кипнал. Недоумявам защо си останал с впечатлението, че не съм и спокоен, не мисля, че давам повод за такива "заключения". А коментарът ти с # 60 е, да прощаваш, неадекватен. В каква връзка напомняш за тази мисъл на Айнщайн, тя какво отношение има с настоящия спор?
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#61] от "Karla Kaas 3.0":
Ами, опитай с примери, може би пък така ще ми стане ясно. Би ли ми дала един-единчък пример на физичен закон, който да се е променил през 21-ви век? Даже ще се радвам да науча не за променен цял закон, май това е прекомерно, ще споделиш ли за физична константа, която е вече с нови стойности през последните няколко години?
Или пък може би на нов физичен закон, непознат през 20-ти век?
Един пример ще е достатъчен, ще спести много думи.
BlueWater
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#62] от "newraven":
[quote#62:"newraven"]В каква връзка напомняш за тази мисъл на Айнщайн, тя какво отношение има с настоящия спор?[/quote]
Връзката е че никой не може да докаже, че физичните закони са еднакви навсякъде във Вселената, поради простата причина, че ние можем да наблюдаваме само ЧАСТ от нея!
Россприматрезил
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#42:"newraven"]Само на мен ли идеята за "врящ лед" звучи кретенски - абсурдно? Жълт текст.[/quote]
9057
WWW . ДЕНьГИ .ru.netВиж това:
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=12
Tracia
Рейтинг: 1391 Весело[quote#13:"Дива селянка"]То в Космоса се случват всякакви неща. Да вземат да открият нещо аналогично на Земята -ей това е файда. [/quote]
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannЗа такива като теб са измислили приказката "ти му сочиш звездите, то ти гледа пръста".
Karla Hanneman
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#63] от "newraven":
rch-en.html
Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!Експеримента Опера на ЦЕРН. http://public.web.cern.ch/public/en/Research/Resea
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#64] от "BlueWater":
Не. Дълбоко грешиш. Нима физичните закони не са валидни и там, където ние не наблюдаваме и няма начин да наблюдаваме?
По тази логика ние не знаем какво се случва (какви са физичните закони) под облачната покривка на Юпитер, понеже не сме наблюдавали там? Недей така.
Vency Mirchev
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#66] от "VеnRus 2008":
Аз съм тук и там. – Навред. –Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет...Има пръстчета, които са по- красиви от всичките звезди на небето!!!
BlueWater
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#63] от "newraven":
prID=04-78
9004112.htm
[quote#63:"newraven"]Или пък може би на нов физичен закон, непознат през 20-ти век?
Един пример ще е достатъчен, ще спести много думи.[/quote]
Ето ви пример!
New Physics Law Unifies Several Superconducting Compounds
July 30, 2004
http://www.bnl.gov/bnlweb/pubaf/pr/PR_display.asp?
И още:
ScienceDaily (Sep. 9, 2010) — A team of astrophysicists based in Australia and England has uncovered evidence that the laws of physics are different in different parts of the universe.
http://www.sciencedaily.com/releases/2010/09/10090
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#67] от "Karla Kaas 3.0":
Бъркаш "физични опити, възможни поради същестуването на нови технологии" с "нови физични закони".
Тези опити, в частност този, за който даваш линк, са в пълно подчинение на физичните закони, известни на хората отдесетилетия или дори векове.
Например, ти би могла да изпишеш, с помощта на съществуващите технологии, името си от отедлни атоми, но това е просто тържество на техниката, а не нови, непознати досега физически закони или явления.
Имам чувството, че спориш само защото не знаеш как да спреш.
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#70] от "BlueWater":
Стига с тази жълта преса, моля те.
BlueWater
Рейтинг: 672 ВеселоДо коментар [#72] от "newraven":
[quote#72:"newraven"]Стига с тази жълта преса, моля те.[/quote]
Щом ви мързи да потърсите сам, то моля избройте няколко научни списания по физика, които вие лично не смятате за жълти.
Обещавам бързо да ви намеря публикации за новооткрити физични закони. Надявам се, но не вярвам, че тогава ще признаете грешката си!
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#73] от "BlueWater":
Да пробваме със Scientific American. Хем е авторитетно (там не се пишат глупости), хем е достатъчно популярно.
Karla Hanneman
Рейтинг: 948 ВеселоДо коментар [#71] от "newraven":
Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!Ти как мислиш се пишат тези закони , сяда Нютон под едно ябълково дърво и си вика "абе я да напиша аз едни закони"? С опити мой човек , с опити.
Вишински
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#75] от "Karla Kaas 3.0":
Разбрах. Ти обиачш да си отгоре и да имаш водещата роля? Похвално, така и трябва.
bora bora
Рейтинг: 637 Неутрално[quote#19:"emil"]Изобщо цялата статия е преписана, но звучи точно толково компетентно колкото гадателката която Бареков интервюира днес сутринта. [/quote]
Подкрепям
"високите температури и високото налягане могат да формират екзотични материали като горещ лед или супертечна вода – вещества, които са напълно чужди на нашия ежедневен опит".
Хем са чужди ,хем знаем как изглеждат!
Ако все пак има някаква истина в статията, радвам се, че най-накрая, " съвсем на близо" има планета покрита с вода!
Ожаднеем ли , хайде с менците на извора!
Irina
Рейтинг: 1391 Весело[quote#75:"Karla Kaas 3.0"]Ти как мислиш се пишат тези закони , сяда Нютон под едно ябълково дърво и си вика "абе я да напиша аз едни закони"? С опити мой човек , с опити. [/quote]
----------------------------
Не ее ,ябълката трябва първо го чукне по главата..и чак тогава може светне крушката..
polovtsian
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#30] от "Плам":
Хората не действат рационално, а рационализират действията си."Сега сериозно, някой може ли да ми обясни идеята за горещ лед"
ами на земята леда се топи при 0 градуса, а водата ври при 100 градуса, но това е само на земята, тъй като там има съответното атмосферно налягане. Теоретично е възможно леда да е все още лед и при 100 градуса, ако се приложи достатъчно високо налягане, което да държи молекулите да не се "разбягат" и да стоят плътно подредени. На земята такова налягане в естествени условия няма, но на друга планета е напълно възможно да има.
valkiry
Рейтинг: 174 НеутралноКАКТО КАЗА БАЙ ГАНЬО - АБЕ ВИЙ УЧЕНИТЕ СТЕ ГОЛЕМИ ДИВАНЕТА !!!!
BlueWater
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#74] от "newraven":
[quote#74:"newraven"]Да пробваме със Scientific American. Хем е авторитетно (там не се пишат глупости), хем е достатъчно популярно.[/quote]Не знаех, че има едно единствено списание, където се правят публикации по изследвания в областта на физиката, явно всички останали са "жълти" според вас! Но ще потърся.
Zayo Cicin
Рейтинг: 3485 Неутрално[quote#79:"polovtsian"]ами на земята леда се топи при 0 градуса, а водата ври при 100 градуса, но това е само на земята, тъй като там има съответното атмосферно налягане. Теоретично е възможно леда да е все още лед и при 100 градуса, ако се приложи достатъчно високо налягане, което да държи молекулите да не се "разбягат" и да стоят плътно подредени. На земята такова налягане в естествени условия няма, но на друга планета е напълно [/quote]
I 💜 Leka BorislavovnaКолко хубаво си го обяснил. Дано Вишински/нюрейвън го прочете.
BlueWater
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#74] от "newraven":
[quote#74:"newraven"]Да пробваме със Scientific American. Хем е авторитетно (там не се пишат глупости), хем е достатъчно популярно.[/quote]В Scientific American не намерих, но намерих четири публикации (има и още) в издания на Американската Физична Асоциация, в които се извеждат нови закони. Сигурен съм, че няма да ги квалифицирате като жълта преса.
http://publish.aps.org
1. Special relativity as a noncommutative geometry: Lessons for deformed special relativity
Florian Girelli and Etera R. Livine
Phys. Rev. D 81, 085041 (2010) – Published April 28, 2010
Cited 4 times
Show Abstract
...space. We will now derive the resulting new law of composition of speeds and check that there is...
[View PDF (212 kB)]
2. Nanoscale Resolution in the Focal Plane of an Optical Microscope
Volker Westphal and Stefan W. Hell
Phys. Rev. Lett. 94, 143903 (2005) – Published April 15, 2005
Cited 84 times
Show Abstract
...the saturation level, which constitutes a new law regarding the resolution of an emerging class of...
...This dependence is established as a new law in far-field optical microscopy resolution,...
[View PDF (162 kB)]
3. Dissipationless spin current in anisotropic p-doped semiconductors
Bogdan A. Bernevig, JiangPing Hu, Eran Mukamel, and Shou-Cheng Zhang
Phys. Rev. B 70, 113301 (2004) – Published September 8, 2004
Cited 12 times
Show Abstract
...However, unlike Ohm's law, this new law describes a purely dissipationless spin current,...
[View PDF (51 kB)]
4. Reaction-diffusion cellular automata model for the formation of Leisegang patterns
Bastien Chopard, Pascal Luthi, and Michel Droz
Phys. Rev. Lett. 72, 1384 (1994) – Published February 28, 1994
Cited 38 times
Show Abstract
...which can be expressed by the following new law: Wn - Xn (4) We...
[View Page Images or PDF (746 kB)]
НАДЕЖДА ИСКРОВА
Рейтинг: 775 Неутрално
Луда вода! 40 светлинни години от нашето слънце е всъщност "близко". Звучи като скоростта на новооткритите от "Хъбъл" четири галактики-джуджета, които се движат много "бавно" една спрямо друга, едва с 60 km/sec. Говоря за галактиките в галактическия куп, наречен „Компактна група Хиксън 31”, които са в началото на постепенното им сливане. Ще отнеме също "малко време" - един милиард години, докато образуват една голяма елиптична галактика.
НАДЕЖДА ИСКРОВАУникалното при GJ1214b, е че има толкова много вода и горещ лед, че може да се окаже, че това е родната планета на природната измислица.
emil
Рейтинг: 1128 НеутралноДо коментар [#34] от "Момчил Милев":
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМА[quote#34:"Момчил Милев"]Astronomers sometimes categorize Uranus and Neptune as "ice giants" in order to emphasize these distinctions[/quote]
В кавички и за да подчертаят тези отличителни белези.
Звучи съвсем различно от начина по който статията ги упоменава. Те направо ги категоризират като такива (ледени гиганти). А иначе виждам от къде е дошло объркването у преводачката. Може дори и да е имало кавички но на нея да и са се видели излишни.