Apple може да забави пазарния дебют на новия iPad

Докато Apple се подготвя официално да представи третото поколение от своя таблет iPad, се появяват слухове, че компанията изпитва недостиг на доставките за новите екрани с по-висока разделителна способност, посочват източници от индустрията на интернет сайтът DigiTimes.
Това може да забави с месец евентуалния пазарен дебют на новия iPad, поради факта че технологичният гигант няма да има достатъчно бройки от него във веригите магазини. Новият таблет, който носи неофициалното означение iPad 3 се очаква да бъде представен публично на специална пресконференция в Сан Франциско на 7 март.
Според неофициална информация, новите екрани се доставят от Sharp, LG и Samsung. Но също така източниците на DigiTimes твърдят, че "всички звена по веригата за доставки не са успели да засилят производството" на дисплеи с висока разделителна способност. В резултат на това основните доставки на части ще бъдат за iPad 2 през първото тримесечие и едва през второто компонентите за iPad 3 постепенно трябва да станат приоритетни.
Точните характеристики на новия i-продукт остават мистерия. Според различни източници третото издание на популярния таблет ще включва нов 9.7-инчов екран с разделителна способност от 2048x1536 пиксела с гъстота от 264 ppi. За сравнение предишното поколение iPad разполага със същия като размер дисплей, но с доста по-малка разделителна способност от 1024x768. Новото устройство на Apple се очаква да бъде с четириядрен процесор и да е съвместим с мобилните мрежи от четвърто поколение (4G) изградени по технологията Long Term Evolution (LTE).
DigiTimes твърди, че технологичният гигант планира да пусне iPad 2 с по-малък капацитет от 8 GB. Той ще струва между 349 и 399 долара и има за цел да играе ролята на по-евтин таблет, с който да се прицели в по-ниска ценова ниша.