Zynga официално обяви игралната си платформа

Разработчикът на социални игри Zynga постепенно ще се дистанцира от Facebook и ще пусне своя собствена игрална платформа, съобщава технологичният блог VentureBeat.
Това е гигантски стратегически ход, който ще прекъсне сериозната зависимост на компанията от популярната социална мрежа на Марк Зукърбърг. До сега близо 90% от приходите на Zynga са били генерирани във Facebook, които от своя страна са удържали 12% от всички потребителски плащания за игри.
Новата социално-игрална платформа на Zynga ще предоставя възможност и на външни разработчици да публикуват и популяризират продуктите си, което има потенциала да доведе до масово изтегляне на игрално съдържание от Facebook.
"Ние правим Zynga.com мястото, където геймърите могат да се свързват един с друг, да играят заедно на невероятните продукти както на Zynga, така и на други талантливи разработчици", заяви оперативният директор на компанията Джон Шапърт.
Шапърт също така разкри, че Zynga на първо време ще продължи да ползва Facebook кредитите като основно разплащателно средство. Социалната мрежа прибира 30% комисионна от стойността на всяка закупена единица от виртуалната валута.
Сайтът в момента преминава през последни бетатестове преди да бъде пуснат за масовите потребители. Очаква се дебютът на Zynga.com да бъде през втората седмица на март.