Американец съди Apple за подвеждаща реклама на Siri

Мъж от Ню Йорк е завел дело срещу Apple, в което обвинява производителя на електроника в заблуждение относно възможностите на виртуалния асистент Siri, съобщава вестник Washington Post. Според жалбоподателя, рекламите на вграденото в смартфона iPhone 4S приложение често показват функции, които Siri не може да изпълнява.
"В много от телевизионните реклами на Apple се показва как хора използват Siri за да си организират срещи, намират ресторанти и дори се учат как да връзват вратовръзка", пише в съдебния иск. Според тъжителя Франк Фазио, тези реклами са го подвели да си купи iPhone 4S, но впоследствие е имал множество проблеми с използването на софтуера.
Искът определя рекламните съобщения на Apple като "фикция". Компанията неколкократно е заявявала, че Siri е бета продукт и че софтуерът еволюира постоянно. Освен това в нейните реклами често присъства уточнението "действията са съкратени", което показва по-дълги операции, като сваляне на приложения, да бъдат показвани само за няколко секунди.
Според коментара на WP, като цяло рекламите предоставят доста по-безпроблемна работа със Siri, отколкото може да се очаква в реалността, макар софтуерът да изпълнява повечето от функциите, които потребителите очакват от него.
Сред по-сериозните му ограничения е фактът, че виртуалният асистент не може да стартира други приложения. Въпреки това само съдията по колективното дело може да реши дали рекламите действително са били подвеждащи.