Google удвоява разходите си за лобиране

Google удвоява разходите си за лобиране

Google удвоява разходите си за лобиране
Reuters
Интернет корпорацията Google вече заделя повече пари за лобиране на правителството на САЩ от Apple, Facebook и Microsoft, взети заедно, съобщава сайтът TG Daily. Според данни от американската Камара на представителите на Конгреса компанията е изхарчила за целта 5 млн. долара само през първата четвърт на годината, почти два пъти и половина повече, отколкото през същия период на миналата година.
Разходите на компанията за лобизъм са нараснали рязко през последните две години. През първите три месеца на 2012 г. Google са похарчили почти толкова пари, колкото за цялата 2010 г., когато за това са заделили 5.2 млн. долара. Компанията дори е наела бивш конгресмен за ръководител на своя офис във Вашингтон.
Google явно се надява приятелството й със законодателите да намали законодателния натиск, на който е подложена. Корпорацията става обект на все по-чести правителствен интерес по различни въпроси, от защитата на личните данни до антимонополни разследвания. В момента американския Конгрес разглежда и няколко проектозакона, които представляват интерес за Google, основният сред които е CISPA.
От своя страна Microsoft са били по-предпазливи с разходите си за лобиране, похарчвайки 1.79 млн. през тримесечието. Facebook са отделили за целта 650 хил. долара, а Apple – около половин милион. Телекомът AT&T обаче е похарчил дори повече от Google, давайки на лобисти 7.34 млн. долара.