Dell отчете неочаквано добри продажби на ултрабук компютри

Търсенето за първия ултрабук компютър на Dell XPS13 е по-голямо от очакваното, съобщават от Dell.
Компютърната компания започна да продава новото устройство в края на февруари. Според Сам Бърд, вицепрезидент "Продукти за крайни потребители и малки бизнеси" в Dell, продажбите до момента са близо три пъти над планираните и от компанията нямат капацитет да произвеждат достатъчно бройки.
"Не можем да смогнем на търсенето в момента", коментира Бърд пред cnet.com. Не е ясно каква е точната бройка на продадените устройства, защото от Dell отказват да дадат такава информация. За момента се знае обаче, че интересът от страна на корпоративните клиенти е много висок.
"Половината от продажбите идват от големи корпоративни клиенти. Това е огромен успех", коментира Бърд.
Новината за високите продажби на Dell се приема добре от анализаторите и бранша. Анализаторът от NPD Group Стефън Бейкър коментира, че е "оптимист за дългосрочното бъдеще на ултрабук компютрите".
Според него е необходимо обаче прозводителите да се откажат от огромното разнообразие от евтини преносими компютри, които предлагат и да се съсредоточат върху по-малко, по-качествени и по-скъпи предложения по подобие на Apple. Анализаторът смята, че хората са склонни да плащат $600 - $700 долара за продукт с добри характеристики, който изглежда добре и ги кара да се чувстват комфортно и сигурни, когато го използват.
XPS 13 минава теста за добър външен вид и дизайн, но все още е малко по-скъп – цената му в САЩ започва от $999 долара.
Най-голямото предизвикателство в момента пред Dell е да успее да наложи новият си продукт еднакво добре в потребителския и корпоративен сегмент. От компанията планират скоро да пуснат и серия ултралекти компютри от потребителската гама Inspiron, но до тогава ще трябва да маркетират XPS 13 на два коренно различни пазарни сегмента.