Dropbox призна за пробив в сигурността си

Dropbox призна за пробив в сигурността си

Dropbox призна за пробив в сигурността си
Популярната услуга за онлайн съхранение на данни Dropbox официално призна, че хакери са проникнали в акаунтите на някои потребители.
Представители на компанията твърдят в официалния й блог, че пробивът в сигурността не е бил особено голям.
"Нашето разследване показа, че потребителски имена и пароли са били откраднати от нашите уебстраници и са били използвани за влизане в малък брой Dropbox профили. Свързали сме се със засегнатите потребители и им помогнахме да защитят акаунтите си", се казва в официалното изявление на Dropbox.
Проблемът датира от няколко седмици, като всичко започна от необяснимо изпращане на спам към Dropbox акаунти, припомня технологичният блог TechCrunch.
Първоначално потребители на облачната услуга се оплакаха, че получават нежелана поща в имейл адресите, с които са се регистрирали.
Компанията започна разследване, но каза, че няма информация дали става дума за хакерска атака или пробив на сигурността.
В крайна сметка се оказва, че е била открадната паролата на служител на Dropbox. В неговия акаунт е имало файл с имейл адреси на потребители. Според представителите на облачната услуга най-вероятно именно оттук е тръгнало разпращането на спам.
Компанията уверява, че ще предприеме сериозни мерки за увеличаване на сигурността. Тя предвижда да въведе двойна система за идентификация с уникален код, която да включва и изцяло нова страница за влизане в акаунтите. Dropbox препоръча и всички потребители да сменят паролите си.
Това е тежък удар за репутацията на облачната услуга, която от дълго време се опитва да стимулира потребителите и корпорациите да се насочат към този тип онлайн съхраняване на данните си.
В момента Dropbox има около 50 млн. потребители, като преобладаващата част от тях я използват за записване на лични файлове, казват представители на компанията.