Внимавай какво си мислиш

Внимавай какво си мислиш

Внимавай какво си мислиш
Екип от учени е открил начин за извличане на лична информация като банкови кодове с помощта на сравнително евтин хардуер. Използвайки достъпни на масовия пазар устройства за разчитане на мозъчните вълни, учените са открили, че могат да разпознаят кога човек вижда познати обекти, лица или локации, което е направило много по-лесно познаването на чувствителна информация, предава технологичното издание TechCrunch.
Техниката може да бъде особено полезна при воденето на разпит, тъй като показва кога заподозрените виждат познато лице - на потенциален съучастник например.
В последно време устройствата, разчитащи мозъчните вълни, стават все по-популярни в гейм индустрията и области като управлението на протези при парализирани хора и военните приложения, уточнява TechCrunch.
Някой от тези устройства, като Emotiv например, могат да бъдат закупени на сравнително евтина цена от $300, допълва изданието.
В експериментите си учените от Оксфорд, Бъркли и Женева са проучили вероятността хакери да използват споменатите устройства, за да получат достъп до секретна и лична информация.
"В частност сме заинтересувани да установим колко лесно тази техника може да бъде използвана срещу потребителите - за разкриване на информация, която те не биха споделили по собствено желание", заявяват изследователите в научния си доклад.
Участващите в експериментите са били снабдени с широко достъпни четци на мозъчна активност, като след това са им били показани възможни PIN кодове, списъци с хора и приблизителните им домашни адреси.
Сблъсквайки се с информацията, която търсят, учените отчитат завишаване на позитивната мозъчна вълна P300, която обикновено се активира, когато индивидът бъде изложен на позната информация. По този начин изследователският екип е успял да познае първата цифра от PIN кодовете в 20% от случаите, местоположението на дома им в 30% от случаите, месеца им на раждане в 60% от случаите и банковия им клон в 30% от случаите.
Според учените с повече работа техниката за "мозъчно хакване" ще става все по-точна, допълва Tech Crunch.
Въпреки че за момента технологията може да намери най-широко приложение при съдебно-следствените разпити, в близко бъдеще може да бъде използвана от маркетолози за установяване на разпознаваемостта на продуктите им сред потребителите, коментира TechCrunch.