Microsoft разработва нова 3D технология за следващия Xbox

Нови детайли около технологията, която Microsoft ще използва, за да поставя играчите в симулирана триизмерна околна среда, бяха разкрити заедно с патент на компанията, съобщава BBC.
Когато технологията бъде завършена, тя най-вероятно ще стане част от популярната конзола Xbox 360. Когато това стане, устройството ще може да "рисува" триизмерни изображения по стените на стаята, в която играете, създавайки по-реалистична атмосфера.
Все още не е ясно доколко тази симулирана среда ще бъде интерактивна. Представете си обаче как играете на триизмерен шутър и стените в хола ви се превръщат в декор на ожесточени битки. Не звучи зле.
Производителят на конзолата Xbox описва разширеният извън пределите на телевизора образ като опит за създаване на "по-реалистично изживяване".
Говорител на Microsoft коментира, че не може да даде повече детайли преди премиерата на устройството, съобщава BBC.
В търсене на нов хитов продукт
Софтуерната компания обаче не е единствената корпорация, която се опитва да внесе нова доза реалистичност в своите компютърни игри. Основният й конкурент Sony разработва нова "каска", която ще работи на принципа на "добавената реалност".
И двете компании ще споделят повече подробности около новите си продукти през следващата година. Преди това обаче техният конкурент Nintendo ще даде повече детайли около подобрената си конзола Wii U, която обаче не се очаква да предложи революционно нов тип игрово усещане.
Какво знаем към момента
Според наличната към момента информация, от Microsoft се стремят да създадат устройство, което да визуализира цялата околна среда на играта, използвайки лазери, които "рисуват" по стените. Така, според софтуерната компания, ще се създаде възможност играчът да се обръща и да вижда идващ зад него враг, например.
Sony от своя страна показа видеоклип на прототип на свой нов продукт, който представлява специален шлем, който играчите носят на главата си. Той създава т.нар. "виртуална реалност" и се очаква да бъде демонстриран по време на предстоящото Tokyo Game Show.
"И двете идеи, за които говорим, са подчинени на една цел: компаниите трябва да създават игрови изживявания, които са напълно различни от всичко друго на пазара", коментира Ед Бартън, директор "Дигитални медии" в Strategy Analytics.
"Те продължават да се опитват да създадат продукт, който може да предложи най-доброто изживяване на пазара – или с други думи причина, която да убеди геймърите да похарчат нови $500".