Реклама на Motorola предизвика нов скандал около картите на Apple и Google

Реклама на Motorola предизвика нов скандал около картите на Apple и Google

Рекламата, която предизвика поредния спор между феновете на iOS и Android.
Рекламата, която предизвика поредния спор между феновете на iOS и Android.
В интернет се развихри поредният скандал около картите на Apple и Google. Основна причина за това стана реклама на Motorola Mobility, която бе публикувана в края на миналата седмица.
В рекламата Motorola изобразява iPhone 5 и DROID Razr M като на всеки от двата смартфона е зададен един и същи адрес в Ню Йорк. Google Maps показват правилния според Motorola адрес в Манхатън, а версията на Apple показва друга улица в съседния квартал Бруклин.  Към снимката компанията добавя и текст, в който се опитва да прекръсти iPhone 5 на #iLost.
Оказва се обаче, че използваният адрес в практически е невалиден в Манхатън. Причината за това била, че улицата се намира до парк и няма нечетни номера, какъвто е търесният в рекламата адрес.
Това веднага предизвика гневната реакция на много потребители и блогове като AppleInsider и др. Те публикуваха дълги обяснения за това как е нормално програмата да не показва невалиден адрес. Към тях добавят, че ако към въведената дестинация бъде добавена думата "Манхатън", Apple Maps "открива дори и невалидни адреси".
Проблемът е там, че Google Maps успява да се ориентира и да покаже търсената дестинация максимално точно без допълнителни указания, коментира онлайн изданието VentureBeat. Често, когато хората използват карти и навигация, те не знаят точния адрес и искат да го открият чрез приложението, особено когато са в непознат град.
Google Maps разполага със семантично търсене, допълва изданието. Чрез него програмата може да съобрази къде да потърси дори адреси, които не фигурират в нейната база данни. За целта тя използва наличната информация и чрез нея определя най-вероятното местоположение на дадения адрес.
По този начин приложението се справя и с друг често срещан в реалния свят фактор – постоянно променящите се имена и номера на улици и адреси, коментира VentureBeat.
Според онлайн изданието CNET обаче, рекламата изтъква недостатъците на Google Maps, защото показва невалиден адрес. Изданието дори цитира коментар на потребител, който заявява, че продуктът на Google не е достатъчно интересен и затова интернет гигантът е решил да излъже за предложението на своя конкурент.
За момента не е ясно дали Motorola и Google умишлено са използвали невалидния адрес или просто в избора си на дестинация, която няма да заведе хората в нечий дом, не са съобразили, че парковете не могат да имат номера. До момента компаниите не са коментирали темата.
И макар засега да няма оплаквания от хора, които са се изгубили докато ползват Google Maps, такива има доста от ползвателите на предложението на Apple.
Продължаващите спорове на тази тема между компаниите и техните фенове обаче, показват как картите и навигацията се превръщат в новия фронт на неспиращата конкуренция между производителите.