Telefonica иска да печели допълнително от данните от мобилния си трафик

Телекомуникационната компания Telefonica е сформирала ново бизнес звено, наречено Telefonica Dynamic Insights, чиято цел е да анализира и продава данни, генерирани от потребителите на мобилните й услуги, съобщава технологичното издание ZDNet.
Първият продукт, разработен от TDI, ще се нарича Smart Steps. Неговата задача е да събира анонимни данни от потребителите на мобилната мрежа на оператора, които впоследствие могат да бъдат използвани от компании и частни организации за изчисляване на броя на посетителите в магазина или сградата им, допълва изданието.
Telefonica, която е собственик на бранда O2 във Великобритания, Германия и други европейски държави, и преди е използвала потребителски данни при услуги за управление на трафика например, коментира информационна агенция Reuters.
По думите на директора на продажбите в Telefonica Digital Стивън Шърок напредъкът при компютърното съхранение и анализиране на данни означава, че огромно количество информация може да бъде разглеждана в много по-задълбочен аспект, твърди Reuters.
Същевременно информацията, използвана от Smart Steps, няма да позволи на търговците да идентифицират отделни мобилни потребители.
"Тук не става въпрос за индивидуални клиенти", уточнява Шърок.
И докато Telefonica разполага с голям обем от данни на потребителите си, не е сигурно, че компанията има нужните средства, за да обработи подобен поток от информация, коментира технологичният блог TechCrunch.
Поради тази причина телекомът е сключил партньорство с пазарния анализатор GfK, което цели да улесни събирането и обработката на данни, допълва TechCrunch.
Според представители на Telefonica партньорството между двете компании на този етап ще бъде върху продуктите, разработвани за пазара във Великобритания, Германия и Бразилия.
Подробности около финансовия аспект на спогодбата не са известни, уточнява TechCrunch.
Анализаторът от консултантската фирма Ovum Джереми Грийн коментира пред Reuters, че търговията с данни от мобилни оператори не е нещо ново, но до момента е била извършвана в много по-малки мащаби отколкото планираното от Telefonica.
Той дава за пример телекома Vodafone, който продава данни за мрежовия си трафик на компанията за навигация TomTom.
"Това е добър и умен ход, който съвпада с цялостната стратегия на Telefonica, фокусирана върху намирането на допълнителни източници на приходи, различни от стандартните услуги за свързаност", твърди Грийн, цитиран от Reuters.