Telefonica иска да печели допълнително от данните от мобилния си трафик

Telefonica иска да печели допълнително от данните от мобилния си трафик

Telefonica иска да печели допълнително от данните от мобилния си трафик
Reuters
Телекомуникационната компания Telefonica е сформирала ново бизнес звено, наречено Telefonica Dynamic Insights, чиято цел е да анализира и продава данни, генерирани от потребителите на мобилните й услуги, съобщава технологичното издание ZDNet.
Първият продукт, разработен от TDI, ще се нарича Smart Steps. Неговата задача е да събира анонимни данни от потребителите на мобилната мрежа на оператора, които впоследствие могат да бъдат използвани от компании и частни организации за изчисляване на броя на посетителите в магазина или сградата им, допълва изданието.
Telefonica, която е собственик на бранда O2 във Великобритания, Германия и други европейски държави, и преди е използвала потребителски данни при услуги за управление на трафика например, коментира информационна агенция Reuters.
По думите на  директора на продажбите в Telefonica Digital Стивън Шърок напредъкът при компютърното съхранение и анализиране на данни означава, че огромно количество информация може да бъде разглеждана в много по-задълбочен аспект, твърди Reuters.
Същевременно информацията, използвана от Smart Steps, няма да позволи на търговците да идентифицират отделни мобилни потребители.
"Тук не става въпрос за индивидуални клиенти", уточнява Шърок.
И докато Telefonica разполага с голям обем от данни на потребителите си, не е сигурно, че компанията има нужните средства, за да обработи подобен поток от информация, коментира технологичният блог TechCrunch.
Поради тази причина телекомът е сключил партньорство с пазарния анализатор GfK, което цели да улесни събирането и обработката на данни, допълва TechCrunch.
Според представители на Telefonica партньорството между двете компании на този етап ще бъде върху продуктите, разработвани за пазара във Великобритания, Германия и Бразилия.
Подробности около финансовия аспект на спогодбата не са известни, уточнява TechCrunch.
Анализаторът от консултантската фирма Ovum Джереми Грийн коментира пред Reuters, че търговията с данни от мобилни оператори не е нещо ново, но до момента е била извършвана в много по-малки мащаби отколкото планираното от Telefonica.
Той дава за пример телекома Vodafone, който продава данни за мрежовия си трафик на компанията за навигация TomTom.
"Това е добър и умен ход, който съвпада с цялостната стратегия на Telefonica, фокусирана върху намирането на допълнителни източници на приходи, различни от стандартните услуги за свързаност", твърди Грийн, цитиран от Reuters.