Yelp ще наказва поръчителите на фалшиви ревюта

Yelp обяви, че ще започне да наказва фирмите, които плащат, за да получават положителни ревюта в нейния сайт. Това е част от опитите на мрежата за генериране на потребителски отзиви да повиши качеството на предлаганата информация, съобщава The New York Times.
Основната дейност на Yelp е да дава платформа на потребителите, които искат да напишат своите отзиви за ресторант, бар, магазин и всякакви други фирми. Това улеснява значително взимането на решение от останалите потенциални клиенти на дадената компания.
Или може би не. Yelp признава, че става все по-честа практика компаниите да плащат, за да получават положителни отзиви.
Проблемът става доста голям и затова Yelp вече предприема мерки. Част от тях са поставянето на големи предупредителни банери в профилите на нарушителите.
В тях ще се казва, че дадената компания е била уличена в купуването на положителни ревюта. Клиентите ще виждат дори имейлите, които доказват нерегламентираната дейност.
Представители на Yelp споделят, че вече имат доказателства за осем компании. Техните профили ще бъдат "украсени" с предупредителните банери в продължение на три месеца.
Компанията ще приема и сигнали от потребители, които смятат, че в дадено ревю има нещо съмнително. Тя ще се опита да подобри и системата за сортиране на сигналите, защото в момента често оплакванията се оказват, че са свързани с нови потребители, които не са наясно с формата на самите ревюта.
Представители на Yelp вече следят и други сайтове, включително тези за обяви като Craigslist. Там често се намират оферти от бизнеси, които търсят някой, който да пише добри ревюта за тях в Yelp и конкурентите на услугата.
Служителите на Yelp ще се представят като желаещи да приемат заплащането и след това ще представят доказателствата в профила на съответната фирма.
Тази практика обаче поражда и други притеснения. "Идеята е добра, но какво ще спре някой да се представя за конкурентната компания и да поръча фалшиви ревюта, за да навреди на репутацията й?", пита Майл Отт, докторант по компютърни науки в университета в Корнел. От Yelp за момента нямат отговор на този въпрос.