Новият iPad mini посрещнат с преобладаващо недоволство и безразличие

iPad mini бе една от най-лошо пазените тайни в технологичния бранш. Подробностите за съществуването на таблета се знаеха още от лятото, а през последните седмици се появиха и най-малките детайли около него.
Въпреки това, новият таблет на Apple бе посрещнат с голям ентусиазъм от медиите и почитателите на компанията. Залата избухна в аплодисменти, когато iPad mini се появи официално за първи път.
И макар ентусиазмът на част от медиите да продължи и след това, повечето бързо се върнаха в реалността. За това може би им помогнаха и инвеститорите, които реагираха с продажба на акциите на Apple. Така цената им се понижи с около 2.5%, съобщава Forbes.
Проблемът не е в самия iPad mini. Устройството не се представя за най-добрия таблет в историята, но изглежда очакванията към него бяха за нещо подобно. То е в сегмент, където производителността и функциите не са най-важни, а цената. Нещo, коeто обикновено не e от особено значение за Apple.
"iPad Mini очевидно е насочен към класните стаи и читателите на книги – два сектора, в които вълнуващите технологии не са особено необходими", коментира онлайн изданието Engadget. Колегите им от BusinessInsider дори обявяват "не купувайте iPad mini".
Основният проблем на таблета всъщност е неговата цена. Тя ще започва от $329, което е значително повече от преките му конкуренти Google Nexus 7 и Kindle Fire HD. Цените им във версиите, които са максимално близки до базовия iPad mini, са съответно $250 и $200.
Apple аргументира своята цена с по-голяма площ на дисплея, повече възможности и по-добро качество на изработка. Въпреки това разликата в цените е впечатляваща.
Хардуерните характеристики на трите устройства показват, че iPad mini всъщност има 25% по-малко пиксели в своя дисплей, спрямо конкурентите си, предава онлайн изданието Gizmodo. Таблетът на Apple е и с най-слабият процесор, макар и разликата да не е чак толкова голяма спрямо Kindle Fire HD.
Ще доведе ли високата цена до по-слаби продажби от очакваното? Почти всички коментатори и анализатори са единодушни, че iPad mini ще се продава добре. По време на представянето на таблета, Apple не даде ясна причина защо той е необходим на потребителя. За сметка на това отдели доста време да го убеди, че ако иска малък таблет, той трябва да е iPad mini.
Дали това ще е достатъчно ще разберем в рамките на следващите няколко дни. Преди две седмици Apple е продала своя 100-милионен iPad и постигна това в рамките на две години и половина. Няма да е лесно на компанията да запази подобно впечатляващо темпо дори и с удвояването на гамата таблети.
Въпреки това анализаторите очакват доста добри продажби на iPad mini. Според HIS iSuppli, продажбите на 7-инчови таблети през 2013 г. ще се удвоят и ще достигнат 67 млн. екземпляра. iSuppli отдава основната заслуга за това именно на малкия iPad.
От Piper Jaffray пък прогнозират, че всеки пет продадени iPad mini ще означават, че един нормален iPad не е бил закупен. Анализаторската компания предвижда, че до края на годината ще бъдат продадени поне 5 млн. бройки от новия таблет на Apple. От Munster прогнозират 4 млн. продажби за същия период.
Интересът към 7-инчовите таблети като цяло ще продължи да се повишава. От iSuppli изчисляват, че този сегмент вече заема 28% от продажбите на всички видове таблети за тази година. И това се случва след честите прогнози на Стив Джобс, който бе убеден, че потребителите никога няма да се интересуват от 7-инчовите таблети, защото твърде големи за конкуренция със смартфоните и твърде малки за битка с нормалните таблети.