Битката между Обама и Ромни се пренесе и онлайн

Сериозна част от битката на Барак Обама и Мит Ромни за гласоподаватели премина във виртуалното пространство. Барак Обама не изневери на запазената си марка и използваше активно социалните мрежи и онлайн рекламата, за да популяризира кандидатурата си. Републиканецът Мит Ромни бе малко по-скромен, но не подцени важността на онлайн присъствието.
Според данните на компанията ReTargeter, кандидат-президентските кампании са похарчили около $78 млн. за онлайн реклама, съобщава онлайн изданието Mashable. Това е с 251% повече спрямо изборите през 2008 г., когато парите за онлайн реклама бяха $22.2 млн.
Обама е похарчил за онлайн кампанията си малко над $52 млн. долара. Неговият опонент е заделил значително по-малка сума - $26.2 млн. От ReTargeter дават за пример, че построяването на монумента на Джордж Вашингон би струвало $28.4 млн. в днешни пари.
Действащият президент е превел 98% от сумата само на една компанията – Bully Pulpit Interactive. Тя организира и проведе онлайн кампанията на Обама и през 2008 г.
Републиканецът Ромни е използвал няколко фирми. Компанията Targeted Victory е получила 62% от парите.
Въпреки че харчат милиони долари, рекламите на кандидат-президентите не са имунизирани и от проблеми. Вчера американската версия на YouTube имаше голям банер на Обама. В него гласоподавателите можеха да проверят къде могат да гласуват като въведат адрес или пощенски код.
Оказа се, че въпросната услуга е изпращала някои от хората на грешни места, съобщава Mashable. По-късно от Google признаха за проблема, като обявиха, че е е имало "проблем, който засегна малък брой адреси" и бързо е бил отстранен.
Обама и Ромни не пренебрегват и мобилните устройства. Щабовете на двамата кандидати пуснаха приложения за iPhone и Android, чрез които почитателите им да могат да получават информация и дори да агитират за избранниците си.
Това разкрива интересна подробност, казват анализаторите от CallerSmart. Приложението на Обама за iPhone е достигнало до 21-во място в класацията на най-популярните програми за платформата. Алтернативата на Ромни пък е достигнала до 15-а позиция.
В същото време, приложението на републиканеца е достигнало до 17-о място в Google Play Store, а това на Обама – до 11-а позиция. Така излиза, че демократът е малко по-популярен сред притежателите на Android, а Ромни е по-харесван от привържениците на iOS.