Хората не търпят бавно зареждащи се онлайн видеоклипове

Хората не търпят бавно зареждащи се онлайн видеоклипове

Хората не търпят бавно зареждащи се онлайн видеоклипове
Хората са много нетърпеливи и не понасят бавното зареждане на видеоклиповете в интернет. Това показват резултатите от проучване на Рамеш Ситараман, професор по компютърни науки в Масачузетския университет, публикувано в официалния сайт на институцията.
Основната цел на проучването е да открие начини да повиши ефективността на рекламите към видеоклиповете. Това обаче се оказва доста голямо предизвикателство.
Ако клипът не се зареди в рамките на две секунди, потребителите вече започват да се ядосват, а някои дори затварят страницата. В рамките на първите 5 секунди забавяне вече 20% от хората са се отказали да гледат клипа и търсят нещо друго.
Всяка допълнителна секунда, която трябва да се чака, коства още 5.8% от потенциалните зрители на даденото видео. Проучването не прави разлика дали стартът на клипа се забавя заради реклама преди него или докато се зареди достатъчно голям буфер.
Хората, които гледат по-дълги записи, са една идея по-търпеливи. Те достигат 20% отказ "едва" при седмата секунда на забавяне.
Честите прекъсвания за "буфериране" също водят до загуба на зрители. Потребителите са склонни да спрат клипа, ако той прекъсва често заради презареждания или прави това рядко, но за по-дълго.
Тези действия на потребителите засягат пряко и видеопорталите. Ако един човек се е отказал да гледа един клип в даден видеопортал, се увеличава вероятността той да не се завърне в рамките на следващата седмица.
Така за порталите остава трудната задача да намерят баланс между реклами, които да се показват преди клиповете, и бързия старт на записите, заради които потребителите са посетили сайта.