Тим Кук се извини на Китай заради гаранционната политика на Apple

Тим Кук се извини на Китай заради гаранционната политика на Apple

Тим Кук се извини на Китай заради гаранционната политика на Apple
Reuters
Тим Кук публикува дълго извинително писмо в китайския сайт на Apple, с което се извини на клиентите на компанията в страната. Причината е следствие на остри критики от китайските медии, които обвиниха Apple в умишлено лишаване на предимства от гаранционните услуги на устройствата и продуктите си за потребителите в Китай.
Критиката започна от Централната китайска телевизия, която е официоз на властите. Тя обвини Apple в нечестно поведение спрямо местните потребители, които според нея получават по-малко услуги и по-лоши гаранционни условия.
Компанията опроверга твърденията, но това предизвика още по-остра реакция и от други медии. Тъй като Китай е вторият по големина пазар на Apple в света след САЩ, компанията не може да си позволи негативен имидж.
Затова изпълнителният директор Тим Кук публикува писмо в официалния китайски сайт на компанията. В него той няколко пъти поднася извинения, изтъква, че Apple изпитва голямо уважение към Китай и китайските потребители и те "винаги ще са топ приоритетът в нашите сърца".
Освен това Кук обяви и промени в гаранционната политика на компанията в страната. Притежателите на iPhone 4 и 4S вече ще получават изцяло нови устройства дори и в случаите, когато се е налагало само смяна на определена част. Това ще важи само в рамките на 1 година след закупуването на смартфона.
Компанията ще публикува по-ясни правила на гаранционната си политика и ще завиши подготовката и контрола над персонала. Оторизираните сервизи също ще бъдат под по-строг контрол.
Apple въвежда и опция за обратна връзка в своя сайт, като Кук призова китайските клиенти да я използват редовно, за да могат да бъдат въвеждани и допълнителни подобрения при необходимост. Промените влизат в сила веднага.
Днес китайските медии приветстват действията на Apple, като компанията получи похвали за реакцията си както от държавните издания, така и от самите институции. Представител на Китайското външно министертво заяви пред агенция Reuters, че одобряват изявлението на компанията от Купертино.
Според прогноза на анализаторите на Citi негативната кампания може да коства на Apple продажби на стойност $13 млрд. За прогнозата си те използват база от подобна кампания срещу HP през 2010 г. Тогава PC производителят загуби 50% от пазарния си дял в страната.