Чат приложението WhatsApp задмина Twitter

Чат приложението WhatsApp задмина Twitter

Чат приложението WhatsApp задмина Twitter
Платеното приложение, което се стреми да замести SMS-ите, WhatsApp вече е по-популярно от микроблога Twitter. Това става ясно от изнесените от изпълнителния директор на WhatsApp данни за развитието на приложението в интервю за онлайн изданието AllThingsD.
Според Ян Коум приложението вече има няколкостотин милиона потребители. Той не разкрива точния им брой, но допълва, че ежедневно компанията обработва 20 млрд. техни съобщения.
Той допълва, че по тези показатели WhatsApp вече задминава Twitter. Микроблогът официално обявява, че има 200 млн. активни потребители месечно. Те изпращат над 400 млн. туита всеки ден, сочи официалната статистика на компанията.
WhatsApp струва 99 цента на година, като в замяна не използва реклами. Коум има друг план за увеличаване на приходите.
Той смята, че най-важното е първо да изгради платформата. "Очаква ни свят с милиарди мобилни телефони. Когато това се случи, ще бъде изключително лесно да се монетизира. Но дотогава още много хора трябва да се присъединият към революцията на смартфоните", коментира лидерът на WhatsApp.
Компанията отново потвърждава, че няма никакъв шанс да започне да използва реклами. Коум изтъква, че тя се гордее със своя вътрешен правилник, в който рекламата е отлъчена.
"Кой харесва рекламите? В ежедневието си сме заливани от реклами толкова много и смятаме, че те нямат място при смартфоните. Телефоните са свързани с нас и нашия живот. Да се слагат реклами в такива устройства е лоша идея. Не искаш чатът ти с близки хора да бъде прекъсван от реклами", казва Коум.
Вместо това WhatsApp възнамерява да запази приходите си от $1 от потребител на година. Компанията смята, че това ще й е достатъчно при правилно развитие на услугата, която вече се предлага на петте най-популярни мобилни платформи.