Група водещи технологични компании лобира против повече правомощия за калифорнийските онлайн потребители

Група от около 15 от водещите технологични компании е започнала тиха кампания против нов законопроект в Калифорния. Ако той бъде приет, ще даде допълнителни права на интернет потребителите в американския щат, съобщава в. The Oakland Tribune.
Една от основните привилегии ще бъде правото на хората да узнават как се използва личната им информация, която се събира в интернет. Това обаче води до сериозни притеснения за технологичните компании, сред които са Facebook, Microsoft, Google, банки, търговски групи и др.
Те са изпратили писмо до властите, в което изразяват притесненията си, че приемането на законопроекта ще създаде риск от лавина от скъпи съдебни искове и писма на потребителите. С писмото си компаниите изискват този законопроект да бъде отхвърлен.
До момента технологичните гиганти са си спечелили отсрочка от един месец. По първоначален план законопроектът трябваше да бъде гласуван тази седмица.
Сред поддръжниците на проекта е Американският съюз по гражданско право и свободи. Неговата позиция е, че компаниите нарочно преекспонират риска, за да не привличат вниманието на потребителите върху събирането на данните им. "Компаниите събират и споделят тази информация с трети лица по начини, които хората може да не осъзнават и да не искат", казва Никол Озер, адвокат на съюза.
Ако бъде приет, законът ще задължи компаниите да показват на потребителите каква точно информация се събира и кой има достъп до нея. При това тези данни ще трябва да се предоставят на хората при поискване и безплатно.
"Нашите компании са активни поддръжници на гарантирането на сигурността на личните данни на потребителите. Това е фундаментална част от техния бизнес модел", отговаря директорът на TechAmerica, компанията, представляваща Google, Facebook и Microsoft, Робърт Калахан. Самите компании до момента не са коментирали въпроса.