Yahoo разработва подобрена търсачка, за да се конкурира с Google

Yahoo е в процес на разработка на обновена търсачка и функции за нея, с които планира да засили конкуренцията си с Google. Макар и част от новостите да се разработват заедно с Microsoft, компанията иска да намали зависимостта си от търсачката на софтуерния гигант, съобщава агенция Bloomberg.
Старши вицепрезидентът на отдела за онлайн търсене на Yahoo Лаури Ман потвърждава само част от тази информация. "Подготвяме някои наистина интересни неща, които ще представим официално в близките месеци", коментира Ман.
Основен двигател на новата насока на Yahoo е изпълнителният директор на компанията Мариса Мейър. Тя иска да възстанови растежа на Yahoo и смята, че конкурирането с топ играча в сегмента е най-добрият начин да направи това.
Самата Мейър има опит в разработването на онлайн търсачки, тъй като дълго време бе в някои от ключовите отдели на Google в този сектор. Тя се надява и да намали зависимостта си от Microsoft за търсачката, като в същото време продължи съвместната работа с компанията за поне част от продуктите.
"Като някой, който работи с Мариса всеки ден, мога да заявя, че за нея няма нищо по-важно от това да направи правилно търсачката. Тя познава търсачките по-добре от почти всички в индустрията", коментира Ман.
Голямо внимание се обръща на търсенето чрез мобилни устройства, допълва той. Yahoo иска да намали преднината на Google, като по-рано завземе позиции в мобилния сегмент.
Според The Wall Street Journal Yahoo иска напълно да се раздели с Microsoft, тъй като партньорството за общо използване на търсачката Bing не отговаря на предварителните очаквания. Изданието твърди, че до момента компанията на Мейър не е успяла да намери начин да направи това, като основната причина за желанието й са намалените приходи от търсачката, които трябва да споделя със софтуерния гигант.
Отговорът на Microsoft е, че партньорството между двете компании продължава и те дори търсят неговото заздравяване. Ман пък отказва коментар по темата, като предпочита да насочи фокуса върху плановете на Yahoo за подобряване на търсачката си.