15% от търсенията в Google са напълно уникални

15% от търсенията в Google са напълно уникални

15% от търсенията в Google са напълно уникални
Reuters
В интернет отдавна битува максимата, че Google знае всичко. Оказва се обаче, че дори и най-голямата интернет търсачка в света може да бъде хваната неподготвена. При това доста по-често, отколкото предполагаме.
Средно 15% от ежедневните търсения на потребителите са напълно уникални, споделя главният дизайнер на Google Search Джон Уайли пред агенция Bloomberg. Това означава, че 500 млн. дневни искания са конструирани по начин или търсят информация, каквито Google никога не е срещал до този момент.
В това число влиза абсолютно всичко. От "непрочетени" от Google сайтове, през непонятни ключови думи, до странни въпроси и т.н. Затова компанията работи по решаването на този проблем, казва Уайли.
Google сканира по 20 млрд. уебсайта на ден и ги каталогизира във вид, който може да бъде използван от търсачката. Разработена е и платформата Knowledge Graph, която представлява огромна база данни. Тя "разбира" както отделните късчета информация, така и връзките, които те имат помежду си.
Основната функция на Knowledge Graph е не да представя линкове, а да дава отговори. Тя разполага с над 570 млн. елемента и 18 млрд. факта за връзките между тях, коментира Уайли.
Нейната цел е да използва информацията по най-различни начини и да представя персонализирани резултати на базата на наличните данни за потребителя, неговите търсения и интереси. Така Knowledge Graph може да "упъти" търсачката да покаже резултатите за даден спортен отбор за един потребител или данни за личност или място със същото име или прякор за друг потребител, който търси със същите ключови думи.
Въпреки това от Google признават пред онлайн изданието CNET, че Knowledge Graph разполага само с 1% от общото знание. Затова търсачката ще продължава да бъде изненадвана от интересите и желанията на потребителите още доста време.