Конзолите Xbox One и PlayStation 4 започнаха своята битка за потребители

В Лос Анджелис започна най-голямата геймърска конференция Е3. Нейното начало бе превзето от конзолите PlayStation 4 на Sony и Xbox One на Microsoft.
Веднага двете компании започнаха да се борят за вниманието на почитателите на видеоигрите. Microsoft обяви, че Xbox One ще започне да се продава през ноември т.г. на цена от $499 в САЩ и 499 евро в Европа.
Конзолата ще разполага с 500GB твърд диск, Blu-ray плеър, вграден WiFi, Kinect контролер, традиционен контролер. По време на пресконференцията си Microsoft обърна повече внимание на игрите, които ще се предлагат за Xbox One, като някои от заглавията ще са ексклузивни за конзолата, например Dear Rising 3, Titanfall и др.
Малко по-късно Sony най-сетне показа на живо своята PlayStation 4. Конзолата ще струва $399 и ще излезе на пазара "навреме за коледните празници".
Разбира се, PlayStation 4 също ще има игри, които ще се предлагат само за конзолата. Сред тях са Killzone: Shadow Fall, DriveClub и др.
Sony обяви, че PS4 няма да изисква постоянна връзка с интернет, за да работи. Притежателите на Xbox One например ще трябва да влизат в онлайн акаунтите си веднъж на 24 часа, в противен случай няма да могат да играят на игри, а ще имат възможност да гледат само видео и да слушат музика чрез конзолата.
Алтернативното предложение на японската компания ще поддържа и "използвани игри". "Когато играч си купи игра за PS4, той ще има право да използва този диск, да го препродава, да го дава на приятел или да си го запази завинаги", обяви Джак Третън, изпълнителен директор на Sony Computer Entertainment America.
Xbox One също няма да налага подобни ограничения, но за сметка на това ще позволява на създателите на игрите да изискват допълнителни такси за споделяне на дисковете или препродаването им. Това ще се решава еднолично и самостоятелно от създателите на игрите, поясни Microsoft.
Sony обяви още, че PlayStation 4 ще остане фокусирана предимно към игрите. Все пак конзолата ще позволява и гледане на видео и слушане на музика, като това ще се осъществява чрез действащите мултимедийни услуги на Sony, Netflix, Amazon Instant Video и др. Компанията дори ще разработва ексклузивно съдържание, което ще е достъпно само през PS4.