За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
atreu
Рейтинг: 610 НеутралноИнтересно... надявам се да е по-екологично и най-вече по-практично.
Приказка без крайfocusnik
Рейтинг: 854 НеутралноТова с вятърните мелници отново ме развесели. Това всъщност са ветрогенератори. Няма ли редактори?
elita_stz
Рейтинг: 1120 Неутралноедни от най-здравите материали са, а са с около 40% по-леки от алуминия, засега е скъпо производството им
"Който остава неутрален бива намразен от онзи, който губи и презиран от онзи, който печели." МакиавелиМойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
Рейтинг: 545 Весело[quote#2:"focusnik"]Това с вятърните мелници отново ме развесели. Това всъщност са ветрогенератори.[/quote]
Само че не въртят камъни да мелят зърна, а правят други неща
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!Пък ветрогенераторите са създадени на принципа на някогашните вятърни мелници
ATR
Рейтинг: 114 ВеселоМелници са бе, за оризово брашно.
usero
Рейтинг: 747 Неутрално[quote#3:"elita_stz"]едни от най-здравите материали са, [/quote]
Ми не знам, във Формула едно се правят от карбонови сплави кокпитите на болидите, като идеята е, че са трошливи и парчетата отнасят кинетичната енергия, придобита при удар.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1250 НеутралноЛъжеш се за кокпита.Другите части са трошливи,а кокпита е свръхздрав и се изпитва да удържа на удари 300км/ч.
Fred
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#6] от "usero":
Употребяват се защото са изключително здрави в смисъл понасят големи натоварвания без да се разрушат а същевременно много леки.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.То ако идеята е да се прави чупливо да ги бяха направили от стъкло
В техниката е известен т.н. модул на Юнг който показва какво натоварване трябва да се приложи за да се деформира дадено тяло, тясно свързан е с пределните напрежения при които настъпва разрушаването. Колкото е по-голям толкова по-добре.
За стоманата той е 200,000 МРа а за въглеродните нанотръби 1 млн. Т.е. трябва да се приложи 5 пъти по-голяма сила за да се получи същата деформация. За сравнение при алуминият този модул е само 70,000 затова и го увеличават с разни добавки т.н. дуралуминий.
По-интересно е максималното напрежение, при което възниква разрушаването /tensile strength/. При стоманата то е 0.4-1.5 GPa а при въглеродните нанотръби 13-53 GPa, т.е. те издържат 30-35 пъти по-голямо натоварване преди да се разрушат. Все пак да се има предвид че това е за самите нанотръби, изтъкани като платно и заедно с пълнителя параметрите малко се намаляват.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_nanotube
http://en.wikipedia.org/wiki/Tensile_strength
В съчетание с малкото тегло /четири пъти по-лек от стоманата и с 40% по-лек от алуминия/ това го прави уникален материал. Единственият му недостатък е високата цена но това е въпрос на технология и опитът показва, че тя много бързо може да бъде намалена. Наистина уникален материал с невероятно бъдеще.
Тези въглеродни нишки се изплитат във вид на платно което е изключително гъвкаво. Виждал съм по National Geographic как го полагат по пресформите и след това мажат с някакъв материал /например епоксидна смола/ , следва изпичане и се получава детайла. Въглеродните нишки изпълняват ролята на арматура която носи напреженията а останалото дава формата.
При разрушаването на критичните места се късат въглеродните нишки и тогава останалото лети като парчета. Затова си останал с впечатлението, че е крехък.
Mickey
Рейтинг: 427 НеутралноКакто виждаме напоследък, Самсунг не се грижи само за увеличаване на маржа на печелбите. доене, и създаване на финансови пирамиди, и само бранещи и диплещи пачката, както някои 'религии' правят(дето докарват зомбитата си до екстаз и ръкопляскане, щото са ги били издоили сръчно), а инвестират и разработват технологии по всички направления.
Тях зомбитата до един ги преквалифицираха в заклети ''дизайнери'' и ''естети'' след като Епъл видяха че при технологиите само ще дишат прахта на технологичните компании.
Със сигурност се отнася за цялата карантия и шаси на мобилните уреди, което е основния процент от тежестта и здравината на мобилните уреди.
Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )Смешното е, че тук Мартинчо пак се е заял с капака на батерията , както се полага на всяко редово зомби.
Мартинчооо , едва ли това им е основната цел на Самсунг при тази инвестиция.
Капачета за батериите са последна грижа
umnik
Рейтинг: 221 НеутралноНа български на "карбона" му викаме въглерод.
До коментар [#8] от "Fred":
Явно си чел, но не си разбрал нещата.
Между графитните влакна (именно за такива става въпрос) и въглеродните нано-тръбички има голяма разлика. Тънките стоманени нишки достигат якост 15GPa, графитните - 3-5GPa.
И якостта на композитите с графитни влакна не е толкоз впечатляваща - 1,5GPa, колкото и високоякостна стомана. Модулът на Юнг е по-малък отколкото на стоманата - само 180GPa.
Твърдението, че отношението якост/тегло е малко за композитите е вярно.
Fred
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#10] от "umnik":
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Според мен става дума именно за нано-тръбите а не за обикновени въглеродни нишки. Просто журналистът е превел неправилно термините, не е за първи път. Съдя по това, че в статията се споменават неща където е важно да е леко и същевременно да издържа на високи натоварвания, точно областта на комопозитните материали с въглеродни нанотръби.
Но не изключвам и да е това за което казваш ти. Иначе в областта не съм специалист, интересува ме защото наистина е голям пробив. Дори започвам да се замислям къде би могло да намери приложение в моята област
umnik
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#11] от "Fred":
Оригиналът е:
Wiesbaden, June 20, 2013. Today, SGL Group – The Carbon Company – and Samsung established a strategic partnership for carbon fiber composite materials with the foundation of a Marketing & Sales joint venture.
Fred
Рейтинг: 541 НеутралноБлагодаря, вече ми е ясно. Съгласен съм, очевидно става дума за Carbon-fiber-reinforced polymer а не за Carbon nanotube reinforced polymer както си мислех.
ed_polymer
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Ще продължа с проучванията, засега съм в началото. Специално ме интересуват материали които издържат на големи напрежения но със цикличен характер и при големи деформации.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-fiber-reinforc
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_(fiber)
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_nanotube
Euronymous
Рейтинг: 1021 НеутралноСамсунг винаги " измислят нещо ново" което после се оказва пооткраднато
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Публикувано през m.dnevnik.bg
dante_18
Рейтинг: 274 НеутралноЕто колко по-здрав е карбона от стоманата
If you are going through hell... Keep going!http://vbox7.com/play:12595e3d4c
До коментар [#6] от "usero":
usero
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#15] от "dante_18":
Добре де, нали виждаш как стоманения вал се посуква, а карбоновия се троши. Това е идеята, не колко издържа без деформации. Иначе, както Фред измисли, ще ги правят от стъкло или тебешир, та да се разпадат винаги, когато болидът попадне пред ауспуха на некой отсреща.