Бъдещите устройства на Samsung може да се произвеждат от въглеродни влакна

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Интересно... надявам се да е по-екологично и най-вече по-практично.

    Приказка без край
  2. 2 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Това с вятърните мелници отново ме развесели. Това всъщност са ветрогенератори. Няма ли редактори?

  3. 3 Профил на elita_stz
    elita_stz
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    едни от най-здравите материали са, а са с около 40% по-леки от алуминия, засега е скъпо производството им

    "Който остава неутрален бива намразен от онзи, който губи и презиран от онзи, който печели." Макиавели
  4. 4 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 545 Весело

    [quote#2:"focusnik"]Това с вятърните мелници отново ме развесели. Това всъщност са ветрогенератори.[/quote]
    Пък ветрогенераторите са създадени на принципа на някогашните вятърни мелници Само че не въртят камъни да мелят зърна, а правят други неща

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  5. 5 Профил на ATR
    ATR
    Рейтинг: 114 Весело

    Мелници са бе, за оризово брашно.

  6. 6 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 747 Неутрално

    [quote#3:"elita_stz"]едни от най-здравите материали са, [/quote]
    Ми не знам, във Формула едно се правят от карбонови сплави кокпитите на болидите, като идеята е, че са трошливи и парчетата отнасят кинетичната енергия, придобита при удар.

  7. 7 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Лъжеш се за кокпита.Другите части са трошливи,а кокпита е свръхздрав и се изпитва да удържа на удари 300км/ч.

  8. 8 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#6] от "usero":

    То ако идеята е да се прави чупливо да ги бяха направили от стъкло Употребяват се защото са изключително здрави в смисъл понасят големи натоварвания без да се разрушат а същевременно много леки.

    В техниката е известен т.н. модул на Юнг който показва какво натоварване трябва да се приложи за да се деформира дадено тяло, тясно свързан е с пределните напрежения при които настъпва разрушаването. Колкото е по-голям толкова по-добре.

    За стоманата той е 200,000 МРа а за въглеродните нанотръби 1 млн. Т.е. трябва да се приложи 5 пъти по-голяма сила за да се получи същата деформация. За сравнение при алуминият този модул е само 70,000 затова и го увеличават с разни добавки т.н. дуралуминий.

    По-интересно е максималното напрежение, при което възниква разрушаването /tensile strength/. При стоманата то е 0.4-1.5 GPa а при въглеродните нанотръби 13-53 GPa, т.е. те издържат 30-35 пъти по-голямо натоварване преди да се разрушат. Все пак да се има предвид че това е за самите нанотръби, изтъкани като платно и заедно с пълнителя параметрите малко се намаляват.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_nanotube

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tensile_strength

    В съчетание с малкото тегло /четири пъти по-лек от стоманата и с 40% по-лек от алуминия/ това го прави уникален материал. Единственият му недостатък е високата цена но това е въпрос на технология и опитът показва, че тя много бързо може да бъде намалена. Наистина уникален материал с невероятно бъдеще.

    Тези въглеродни нишки се изплитат във вид на платно което е изключително гъвкаво. Виждал съм по National Geographic как го полагат по пресформите и след това мажат с някакъв материал /например епоксидна смола/ , следва изпичане и се получава детайла. Въглеродните нишки изпълняват ролята на арматура която носи напреженията а останалото дава формата.

    При разрушаването на критичните места се късат въглеродните нишки и тогава останалото лети като парчета. Затова си останал с впечатлението, че е крехък.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  9. 9 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Както виждаме напоследък, Самсунг не се грижи само за увеличаване на маржа на печелбите. доене, и създаване на финансови пирамиди, и само бранещи и диплещи пачката, както някои 'религии' правят(дето докарват зомбитата си до екстаз и ръкопляскане, щото са ги били издоили сръчно), а инвестират и разработват технологии по всички направления.

    Смешното е, че тук Мартинчо пак се е заял с капака на батерията , както се полага на всяко редово зомби. Тях зомбитата до един ги преквалифицираха в заклети ''дизайнери'' и ''естети'' след като Епъл видяха че при технологиите само ще дишат прахта на технологичните компании.
    Мартинчооо , едва ли това им е основната цел на Самсунг при тази инвестиция. Със сигурност се отнася за цялата карантия и шаси на мобилните уреди, което е основния процент от тежестта и здравината на мобилните уреди.
    Капачета за батериите са последна грижа

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  10. 10 Профил на umnik
    umnik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    На български на "карбона" му викаме въглерод.

    До коментар [#8] от "Fred":
    Явно си чел, но не си разбрал нещата.
    Между графитните влакна (именно за такива става въпрос) и въглеродните нано-тръбички има голяма разлика. Тънките стоманени нишки достигат якост 15GPa, графитните - 3-5GPa.
    И якостта на композитите с графитни влакна не е толкоз впечатляваща - 1,5GPa, колкото и високоякостна стомана. Модулът на Юнг е по-малък отколкото на стоманата - само 180GPa.
    Твърдението, че отношението якост/тегло е малко за композитите е вярно.

  11. 11 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#10] от "umnik":

    Според мен става дума именно за нано-тръбите а не за обикновени въглеродни нишки. Просто журналистът е превел неправилно термините, не е за първи път. Съдя по това, че в статията се споменават неща където е важно да е леко и същевременно да издържа на високи натоварвания, точно областта на комопозитните материали с въглеродни нанотръби.

    Но не изключвам и да е това за което казваш ти. Иначе в областта не съм специалист, интересува ме защото наистина е голям пробив. Дори започвам да се замислям къде би могло да намери приложение в моята област

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  12. 12 Профил на umnik
    umnik
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#11] от "Fred":

    Оригиналът е:
    Wiesbaden, June 20, 2013. Today, SGL Group – The Carbon Company – and Samsung established a strategic partnership for carbon fiber composite materials with the foundation of a Marketing & Sales joint venture.

  13. 13 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Благодаря, вече ми е ясно. Съгласен съм, очевидно става дума за Carbon-fiber-reinforced polymer а не за Carbon nanotube reinforced polymer както си мислех.

    Ще продължа с проучванията, засега съм в началото. Специално ме интересуват материали които издържат на големи напрежения но със цикличен характер и при големи деформации.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-fiber-reinforced_polymer

    http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_(fiber)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_nanotube

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  14. 14 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Самсунг винаги " измислят нещо ново" което после се оказва пооткраднато

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  15. 15 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Ето колко по-здрав е карбона от стоманата


    http://vbox7.com/play:12595e3d4c



    До коментар [#6] от "usero":

    If you are going through hell... Keep going!
  16. 16 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#15] от "dante_18":

    Добре де, нали виждаш как стоманения вал се посуква, а карбоновия се троши. Това е идеята, не колко издържа без деформации. Иначе, както Фред измисли, ще ги правят от стъкло или тебешир, та да се разпадат винаги, когато болидът попадне пред ауспуха на некой отсреща.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #